Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Är det möjligt att sälja min Minolta Dynax 4 med objektiv?
- Trådstartare vargtand
- Start datum
avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
Nej. Kameran är bara att kasta.
Objektiven kan du sälja på Tradera.
Säkert 300 för 28-80 och 600 för 75-300 , men det är lite lotteri, kan slå hur som helst och skilja lite.
/Mats
Objektiven kan du sälja på Tradera.
Säkert 300 för 28-80 och 600 för 75-300 , men det är lite lotteri, kan slå hur som helst och skilja lite.
/Mats
Znutt
Aktiv medlem
Hej
Dynax 7,9,5 och 60 betalas det lit extra för
En dynax 4 betalas nog inte så bra för . Men någon krona....
Vill du sälja hade jag lagt in allt i separata annonser på tradera. Tror inte man vinner på en klump.
Vad man får vet ingen. Beror på hur många som tittar just nu......
Generellt tycker jag att priserna är högre vår och sommar....
Dynax 7,9,5 och 60 betalas det lit extra för
En dynax 4 betalas nog inte så bra för . Men någon krona....
Vill du sälja hade jag lagt in allt i separata annonser på tradera. Tror inte man vinner på en klump.
Vad man får vet ingen. Beror på hur många som tittar just nu......
Generellt tycker jag att priserna är högre vår och sommar....
Avslutat medlemskap
Absolut.
Separata annonser och lågt utropspris.
(Sätt ut annonsen lördag eller söndag kväll på en vecka, så den inte slutar mitt på dan en vardag)
Ang. kameran så kanske det inte är någon idé att jaga någon 50-lapp eller hundring då den ska fotograferas och beskrivas, skrivas vinnarmail, paketeras, bokas frakt och skickas osv. och sen tar Tradera en avgift också. Det är helt enkelt inte värt det, bara att kasta, men försöka går ju. Med tur får man en hundring, normalt kanske det blir 30 kr.
Objektiven däremot finns det folk som köper och iband betalar bra för.
Följdfråga:
Vad kan man tänkas få för en Dynax 7 Limited i perfekt skick, lite använd med alla originalgrejer och jubileumslådan i samlarskick? Var ska man lägga ut den till försäljning lämpligast för att nå rätt målgrupp?
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic/269440/2886899.htm
Hade tänkt behålla den för alltid och använda den emellanåt, men nu har jag inga objektiv som passar då jag inte längre kör Sony A-mount, så då minskar vitsen.
/Mats
/Mats
Separata annonser och lågt utropspris.
(Sätt ut annonsen lördag eller söndag kväll på en vecka, så den inte slutar mitt på dan en vardag)
Ang. kameran så kanske det inte är någon idé att jaga någon 50-lapp eller hundring då den ska fotograferas och beskrivas, skrivas vinnarmail, paketeras, bokas frakt och skickas osv. och sen tar Tradera en avgift också. Det är helt enkelt inte värt det, bara att kasta, men försöka går ju. Med tur får man en hundring, normalt kanske det blir 30 kr.
Objektiven däremot finns det folk som köper och iband betalar bra för.
Följdfråga:
Vad kan man tänkas få för en Dynax 7 Limited i perfekt skick, lite använd med alla originalgrejer och jubileumslådan i samlarskick? Var ska man lägga ut den till försäljning lämpligast för att nå rätt målgrupp?
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic/269440/2886899.htm
Hade tänkt behålla den för alltid och använda den emellanåt, men nu har jag inga objektiv som passar då jag inte längre kör Sony A-mount, så då minskar vitsen.
/Mats
/Mats
luminousoctaves
Aktiv medlem
Betalar verkligen folk för äldre normalljusstarka zoom-objektiv i plast?
Även om Minoltas AF-gluggar i teorin går att sätta på ett digitalt FF-system typ Canon EF så har jag svårt att tänka mig att någon lägger mer än 100 spänn för en plastig zoom som går långsamt, ger medioker bildkvalitet, inte är särskilt ljusstark och som kräver nytillverkad adapterring för att ens kunna lira.
Manuella fasta gluggar är en helt annan femma, men zoomgluggar... urrgh...
...jag säger kort och gott: släng allt och gör något kul med tiden du sparar in.
Även om Minoltas AF-gluggar i teorin går att sätta på ett digitalt FF-system typ Canon EF så har jag svårt att tänka mig att någon lägger mer än 100 spänn för en plastig zoom som går långsamt, ger medioker bildkvalitet, inte är särskilt ljusstark och som kräver nytillverkad adapterring för att ens kunna lira.
Manuella fasta gluggar är en helt annan femma, men zoomgluggar... urrgh...
...jag säger kort och gott: släng allt och gör något kul med tiden du sparar in.
Avslutat medlemskap
Jodå, men din beskrivning stämmer inte.
Det inte bara i teorin och med adaptrar som de går att sätta på digitala kameror.
De här Minolta-objektiven är fullt fungerande AF-objektiv som passar på alla Sony A-mount kameror utan adapter med fullständig funktionalitet på alla sätt. Minoltorna är dessutom ofta ganska välbyggda i metall och har hyggligt bra bildkvalitet, fast jag håller med om att de är överskattade jämfört med moderna högklassiga objektiv.
/Mats
Det inte bara i teorin och med adaptrar som de går att sätta på digitala kameror.
De här Minolta-objektiven är fullt fungerande AF-objektiv som passar på alla Sony A-mount kameror utan adapter med fullständig funktionalitet på alla sätt. Minoltorna är dessutom ofta ganska välbyggda i metall och har hyggligt bra bildkvalitet, fast jag håller med om att de är överskattade jämfört med moderna högklassiga objektiv.
/Mats
luminousoctaves
Aktiv medlem
Jodå, men din beskrivning stämmer inte.
/Mats
Okej, kände inte till att de passar Sony A-mount.
MonkeyShaman
Medlem
Snella kasta inga kameror, iaf inte förrns någon annan än leica börjar göra nya låt den gå på tradera istället. Att objektiven sen är plastkapslade bryr sig ju inte ljuset om. Och inte ryggen heller.
Avslutat medlemskap
Okej, kände inte till att de passar Sony A-mount.
Inte bara "passar på", utan det ÄR Sony/Minolta A-mount.
När Sony köpte KonicaMinolta 2006 och började göra kameror så var det med samma fattning, vilket det är än idag. Det här är en av fördelarna med Sony att det finns så väldigt stor objektivpar med äldre Minolta-objektiv som är fullständigt kompatibla med alla moderna Sony A-mount digitala systemkameror. Ett flertal aktuella Sony-objektiv är dessutom identiska med dessa Minoltor, fast med annan logga. T.ex. 75-300/4,5-5,6 (som är byggt i metall f.ö.) Vet inte hundra om det är ett sådant som TS har, Minoltorna har funnits i flera generationsvarianter och bara den senaste modellen finns oförämdrad i Sony-tappning.
/Mats