Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är det inte samma objektiv..?

Produkter
(logga in för att koppla)

red-top

Aktiv medlem
Hiall --
Jag tittade lite på priserna för diverse Nikon-objektiv på nätet. Bl a noterar jag, att AF Nikkor 28 f/1.4D kostar ungf så här mycke från olika källor: (inkl frakt)

B&H/Adorama-USA(inkl moms)....... ca 12.750 kr
ScandPhoto/Cyber ..................... ca 19.000 kr
TechnikDirekt mfl Tyskland ...... ca 23.500 kr

Hur i hela friden kan de va såna differenser..? Är det helt olika objektiv..? ISF va e skillnaden..?
Ffa verkar de mystiskt att tyskarna är så dyra på just detta objektiv.

YoursTruly
./h@nsN.

Ingen aning, det kanske skiljer på objektiven, men om du Hans överser med mitt OT-inlägg så är prissättning inte helt exakt vetenskap.

Klippte detta från cyberphotos priser och har lite svårt att se logiken i dessa.

Bilagor

• cyb.jpg
    cyb.jpg
    26.2 KB · Visningar: 340
"Udda" objektiv som 28/1.4 varierar mycket i pris. Ingen köper dem i Sverige och då blir de dyra. I USA är det många som köper och då blir priset rimligt. Tyskarna måste ha satt fel pris på just detta objektiv.

objernulf skrev:
"Udda" objektiv som 28/1.4 varierar mycket i pris. Ingen köper dem i Sverige och då blir de dyra. I USA är det många som köper och då blir priset rimligt. Tyskarna måste ha satt fel pris på just detta objektiv.
Eller så har dom en '28/1,4-kartell'...
Men följdfråga? - vad gör detta till ett 'udda' objektiv...? Det tycks iaf inte finnas någon FS-are som har det. Jag lurar på det som komplement till 50/1,4:an som jag tycker blir lite för lång inomhus.
YoursTruly
./h@nsN.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar