Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är det här rimlig nivå för begagnade prylar?

Produkter
(logga in för att koppla)

Emil Kellander

Ny medlem
Jag har bestämt mig för att sälja av lite prylar som inte används (skaffade mig en GF1, sen känns det mesta klumpigt!).

Jag är inte alls uppdaterad på begagnad priser och vill gärna ha synpunkter om detta är rimligt att begära, alternativt alldeles för mycket eller i lägsta laget. Självklart svårt att pricka på kronan, men ni fattar, en vink om jag är helt ute och cyklar.

1) Canon EF 80-200 2.8 L (slitet men helt ok linser) 2500kr
2) Canon EF 28-80 2.8-4 L ULTRASONIC+UV FILTER (bra skick, ngt slitet gummi zoomringen) 3000kr
3) Tokina 12-24 4 ATX pro+UV FILTER 3000kr
4) Canon EOS 1 analog + Power Booster 1500kr
5) Canon EOS 350D + Grepp + 18-55 kit optik +laddare+batterier 2500kr
 
Tycker nog att din prissättning ganska väl motsvarar vad kan få när man säljer som privatperson. Som jag ser det kan det slå på någon hundralapp åt vardera hållet per pryl beroende på vilken köpare du hittar.
En förutsättning är ju att objektiven inte felfokuserar, men du verkar ärligt uppgett skicket.
 
Rimeligvis............

Objektiven OK.

Din EOS 1 (om den inte är en 1n) kan vara något dyr.
Men jag tror du bör selja huset och boosteren separat; i det boosteren passar på EOS 3 oxå.

/ Emil
 
Tror 2500 för 350D är i överkant, snarare 1800kr. Hittar 450D från 2500 och kitzoomen utan IS är i princip värdelös.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.