Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är det fler som tappar data vid sparande nu?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Hej!

Idag har jag tappat dtata ett antal gånger när jag sparat.
Har andra liknande problem.

Man sparar och sedan kollar man texten.
Kanske ändrar något.
Först ser allt OK ut men då man går in och funderar på att korrigera lite till så der man att den första korrigeringen är borta.

Skumt!, eller hur?

Sammanhanget?

Jag skriver i ett forum precis som jag skrivit.

Man sparar och sedan kollar man texten.
Kanske ändrar något i editorn och sparar igen.
När jag kollar på det sparade ser allt OK ut men då man går in i editorn korrigera lite till så der man att den första korrigeringen är borta.
Kort, det jag kompletterande jag skrev eller kansske en rättning jag skrev är sedan borta när jag går in vid senare tillfälle och då står den första eller oredigerade texten där igen.

Jag tycker det känns verkligt svampigt.

De verkar som om din browesr laddar den senast cachade sidan. Kan du ställa in browsern så att den alltid läser in en hel sida varje gång den besöks, oavsett om du nyss besökt den, så kanske problemet försvinner?

Vad menad du med "spara" här - gissar du trycker "Förhandsgranska inlägg"?
Men du skriver "går in i editorn igen" - den är ju redan uppe vid granskning.

Eller trycker du "Skicka svar" så att alla ser inlägget, sedan går in via Redigera?
Isådall låter det onekligen som ett cache-problem i din webbläsare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar