Annons

Är dessa Smayang objektiv kompatibla med Canon R

Produkter
(logga in för att koppla)

Danne17

Ny medlem
Har dessa objektiv ligger sedan tidigare kamera (Canon 7D)

Samyang Fish-eye CS lens Multi-coated 8mm F3,5

Samyang 1:2,8/14mm ED AS IF UMC

Har nu köpt en Canon R, Och jag har testat lite men har ej lyckats ta några bilder ännu!

Någon som vet/tips! har provat att ställa in den på manuel utan resultat.

Bilagor

• 6C290AA8-7737-4F0F-9428-612268510051_1_201_a.jpeg
    6C290AA8-7737-4F0F-9428-612268510051_1_201_a.jpeg
    3 MB · Visningar: 6
Med en adapter så är det inga problem att använda objektiv med Canon EF-fattning på en Eos R-kamera med RF-fattning.

Du behöver dock ställa in kameran så att den kan användas utan objektiv eftersom dessa objektiv inte har någon kommunikation med kamerahuse

Hejsan!

Adaptern har jag, men hittar inte vart i inställningen i kameran så man kan stänga av/ställa om till helt manuellt läge!

Jag läser alltid manualen när jag skaffar ny kamera. Samt kollar i den med jämna mellanrum. Om inte kan man aldrig utnyttja den funktionalitet som finns i moderna kameror. (Gäller de flesta elektroniska prylar vi använder)

Jag läser alltid manualen när jag skaffar ny kamera. Samt kollar i den med jämna mellanrum. Om inte kan man aldrig utnyttja den funktionalitet som finns i moderna kameror. (Gäller de flesta elektroniska prylar vi använder)
Jag har aldrig läst en kameramanual. Funkar utmärkt ändå genom att plöja alla menyer och ställa in allt som man vill. :cool:

Hej Per,

Jag också men när manualen är på 800 A4 sidor och bara AF är på ca. 60 sidor och jag inte alltid förstår vad som avses. Då är det inte alltid helt lätt. Inte heller lätt när man inte får mycket hjälp av kameran när något fungerar med en inställning men inte med annan.
Kanske bara jag som börjar bli gammal? ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar