Annons

Är den värd 40.000:- ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tja du, svår fråga. Fotograferar man verkligen personers aura med den? Blir det inte billigare att köpa D40 och lägga till auran i PS? Garanterat resultat! ;)
 
Slå till och så tar du om dina bilder på potatisarna och poliserna så kan vi hjälpas åt att avgöra om det är någon sanning i nidramsan
Polis, polis ...
 
Håller med Joakim, sådana här tillfällen växer verkligen inte på träd, bara att slå till!! 40 loppor är ju som hittat...

Eero: Lägga till aura i PS!? Men det är ju fusk...man vill ju inte lura folk, eller hur?...
 
oops...en lite reservation sedan jag läst Petters länk:
"En aurakamera mäter en persons biofeedback parameters. För att göra detta lägger man händerna på två handplattor. Dina vibrationer i händerna uppfattas av datorn och omvandlas till färger som läggs runt ditt huvud."
Verkar som handplattor & dator (och troligen en magisk mjukvara) är en bärande del av konceptet. Kolla med Lolo att dessa ingår innan du slår till...
 
Tänk på att du kanske får problem att få tag i film. Tror jag läst någonstans att polaorid har slagit igen :)

*skratt*

Martin
 
Krisiun skrev:
Håller med Joakim, sådana här tillfällen växer verkligen inte på träd, bara att slå till!! 40 loppor är ju som hittat...

Eero: Lägga till aura i PS!? Men det är ju fusk...man vill ju inte lura folk, eller hur?...

Ajdå, det tänkte ju inte jag på. Nej, då går det ju naturligtvis inte, man vill ju inte lura folk!
 
Jag ser ingen poäng i att köpa en sån. om du gör köper den så kan jag lova att du tröttnar rätt så snabbt. Jag skulle skaffa mig en D40 om jag vore du :) vilket jag inte är :p för jag har en D200 ;D.
 
Det finns säkert massor av stålar att tjäna på att sälja aurafoton, tro det eller ej, men det finns massor av lättlurade människor som man kan lura på stålar med en sådan kamera :)

/kent
 
Var får jag tag på en spökkamera,vill veta vem som gör så att mina tavlor alltid hänger på sniskan;)
(har spöken aura?)
 
Har du inget samvete tror även jag att det är den lättaste fotografbranschen att lyckas i just nu. Om en ny aurakamera kostar 200000kr och du köper den för 40000kr har du ju gjort ett klipp, även om elektroniken som sitter i sannolikt bara är värd en 50-lapp. Sannolikt mycket lättare att försörja sig på detta än att fotografera mode eller natur!

/Pontus
 
Skall vi inte ENBART hålla oss till seriös fotografi?
Detta erbjudande skulle jag, kanske eventuellt, ta emot gratis!
Verkar vara rena rama bondfångeriet!
Autofocus?
Ännu bättre att då köpa en Kodak Instamatic!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.