Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ännu en "vilken ska jag köpa-tråd"

Produkter
(logga in för att koppla)

cale

Aktiv medlem
Jag har läst på forumet de senaste timmarna men inte hittat exakt det jag söker så jag hoppas att ingen stör sig på en eventuell upprepning..

Jag har nu en Kodak CX6230 (2Mp 3Xopt) som har funkat ruskigt bra, jag tar massor av kort på allt möjligt.. Nu när jag vet att jag använder kameran (förrut när jag hade en "vanlig" enkel kamera så räckte en rulle i ett par år) så funderar jag på att satsa på lite mer..

Jag tar bilder på allt möjligt.
Akvariefiskar & Piercing (närbilder)
Motorcyklar i fart.. på bana o väg.. (utomhus)
Festbilder (mörkt)
osv..

Det är viktigt att det ska gå att ta bra närbilder.. Men inte på bekostnad av försämrad kvalitet i övrigt..

Jag har läst en hel del om A95 & DiMAGE Z3. Det är väl ungefär den prisklassen jag tänkt mig
(4-5000:)
Märke spelar mindre roll, inte heller utseende eller vikt..

Kom gärna med tips, jag är absolut inte låst till A95 eller Z3.

Är det ngt mer man bör fråga sig?

--------------------------------------

funkar de här minneskonverterarna bra?
har SD-minne nu o det gör ju inget om det är det även på nästa kamera men om en konv. fungerar bra så kvittar ju det..
tänker på en sån här:
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=BN-SDCF1E
 
är det ingen som orkar svara?

(ett tillägg bland kriterierna, hur är det med hjälpbelysning för AF:en.. finns det i den här klassen?)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.