ANNONS
Annons

Ännu en väsktråd, vädertätad axelväska sökes.

Produkter
(logga in för att koppla)

ThomasM

Aktiv medlem
Håller på och ska beställa en axelväska men har svårt att hitta vad jag söker då det finns en uppsjö av modeller.

Det jag söker är en axelväska som rymmer en Pentax K-5, ett normal zoom-objektiv och ett 50-135 till att börja med där det ska gå att ha 50-135 monterat på kameran. Vad tiden lider lär det tillkomma ett eller två objektiv varav det ena kan tänkas bli ett tele/telezoom. Samt plats för lite småkrafs såsom batteri, blixt osv.

Problemet jag stött på är att jag söker en väska som är så tät som möjligt då den kommer att åka en del snöskoter vintertid. Och som ni vet så kan snö leta sig in ganska rejält, allra helst då kallsnö yr upp från skotern vilket brukar kunna bädda in halva mig i snö och har man inte stängt en ficka helt kan man räkna med att det är fullt med snö i den.

Kikat på x antal väskor nu men de verkar ha väderskydd i form av skyddspåse som täcker antingen hela väskan eller 3/4.
Det bästa vore att få tag på en väska som har ett material som står emot vatten utan problem och som har vattensäkra blixtlås, alltså inte med hjälp av en påse man ska trä över kameraväskan.

Finns det jag söker till vettiga pengar, i trakterna kring 1500:-?
 
Pelican - alltför klumpiga och tunga som axelväska...

....., annars är Pelican supervattentäta och skyddar suveränt.

Jag har en LowePro Omni Trekker (den finns nog inte längre i LowePros sortiment) som är en större axelväska/ryggsäck nerstoppad i en Pelican 1550.

Pelican kan funka fint när du transporterar genom snösprutet på skotern, men att bära som axelväska - nej, det blir tyvärr för klumpigt och tungt.

Köp hos Nordicase.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.