cakon
Aktiv medlem
Nu skulle jag verkligen behöva lite hjälp. Idag var jag ute och fotade och när jag kom hem så såg jag att några av mina bilder har en annan bildstorlek än övriga. De korrekta har måtten 7360x4912 pixlar och de som blivit fel har 6720x3776. Inte nog med att det är väldigt märkligt att vissa bilder plötsligt har ett annat mått, de har dessutom ett mått som inte står angivet i specifikationerna enligt bruksanvisningen. Jag har aldrig tidigare varit med om att bildmåttet ändrats av sig själv. Först tänkte jag att jag nog kommit åt något reglage av misstag eftersom jag idag hade handskar på mig vilket jag inte brukar ha när jag fotar. Men eftersom bilderna har ett mått som inte tycks finnas i kameran så börjar jag ju undra vad tusan som kan ha hänt? Förmodligen finns det en enkel förklaring men jag kan inte komma på någon.
Finns där någon som varit med om liknande eller som kan förklara vad som kan ha hänt? Jag fotade med en noname fjärrkontroll och körde en del liveview om det kan spela någon roll.
Finns där någon som varit med om liknande eller som kan förklara vad som kan ha hänt? Jag fotade med en noname fjärrkontroll och körde en del liveview om det kan spela någon roll.