Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Älgar på Öland

Produkter
(logga in för att koppla)

SadPassion

Aktiv medlem
Hejsan jag undrar om det är någon som kan ge mig något tips på var jag skulle kunna sitta på pass för att fånga storälg på öland, jag har hört att det ska finnas gott om dem där och jag har bara lyckats fånga en ynklig liten älgko på bild efter åtskilliga timmar på pass och längtar så efter att fånga den store konungen=)
Hälsn Thomas

SadPassion skrev:
Hejsan jag undrar om det är någon som kan ge mig något tips på var jag skulle kunna sitta på pass för att fånga storälg på öland, jag har hört att det ska finnas gott om dem där och jag har bara lyckats fånga en ynklig liten älgko på bild efter åtskilliga timmar på pass och längtar så efter att fånga den store konungen=)
Hälsn Thomas

Hanne och Hunneberg i Västergötland inte långt från Vänersborg är ett stalltips.

Re: Re: Älgar på Öland

RolandM skrev:
Hanne och Hunneberg i Västergötland inte långt från Vänersborg är ett stalltips.

Det är väl inte på Öland ;)

Det är dock ingen garanti. Jag bodde i Grästorp i några år och sedan i Trollhättan och har spenderat en del tid där på Halle- Hunneberg men jag har faktiskt aldrig sett älg där.

Greven

När jag såg rubriken, "älgar på öland" trodde jag det var ett skämt... :)

Eftersom Öland är en ö och älgarna varken går på broar eller åker färja så trodde jag i ärlighetens namn att igna älgar fanns på våra två stora öar... kan tilläggas att av någon anledning har jag aldrig varit på varken öland eller gotland... men uppenbarligen av tråden att dömma så finns det älg på öland. :)

Tyvärr Thomas

Tyvärr jag tror du får bege dig någon annanstans om du ska fota älgar. När jag tog jägarexamen så fick jag lära mig att det inte fanns älgar på öland. Det var ju ett tag sedan så dat kan ju ha ändrat sig.

Jo jag vet ju att de finns där..

Jag har ju fått tips om stora älgar på södra öland, någon hade i slutet på förra året sett en 16 taggare och nu hade tydligen någon set 14-15 stora älgar på södra, så visst finns dom där allt, frågan är bara var de gömmer sig=)
Är så trött på att sitta många många dagar i väntan på att få se älg, utan ens någon liten fågel att plåta=/
Har suttit på ett ställe (inte på öland dock) där jag sett färska älgspår flera dagar i sträck, men jag vet inte om jag på något sätt avslöjar mig själv för i närheten av mig har de inte varit en enda gång=(

Hälsn Thomas

Jo, jag vet!

Håll er till ämnet "Älgar på Öland"
Jo, jag har hört ryktas att de älgar du söker finns utanför Mörbylånga, tror det var norr om stan, jag hänger gärna på att letar efter dem om du ska ut. Har även sett från luften i skogarna vid Rälla. (smidigt att spana från luften) Det har ju varit förbjudet att jaga älg på Öland i några år nu så de har kunnat växa sig stora och ökat i antal, men nu 2006 ska man få skjuta dem igen, så passa på nu och ta bilder på dem!!

Jag har sett älg vid Ottenby lund...det var dock sent 80-tal eller tidigt 90-tal och inte så aktuellt idag

hej på er!

Jag såg älg vid lilla Smedby förra året i september. Lilla semdby ligger förresten på södra delen av öland. Mitt tips är Mittlandsskogen på Öland.

mvh
Patrik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar