Annons

Äldre Objektiv Canon

Produkter
(logga in för att koppla)
Hejsan,

Jag har fått två äldre objektiv Canon Zoom Lens FD 75-200 1:4.5 och ett Canon Zoom Lens Fd 35-70mm 1:4
ÄR det något som jag skulle kunna använda på min Canon Eos 500D med adapter eller är det bara att sälja objektiven??

Tacksam för svar

// Eva-Lena

Just FD-objektiven är krångliga att få att fungera på EF-fattningen.
Du behöver en adapter med optisk lins för att det ska fungera och det är både dyrt att skaffa en sån och kvalitén blir inte speciellt bra heller.
Min rekommendation är att låta bli och sälj objektiven eller ge bort dem. De är inte värda många hundralappar.

Ifall du vill testa så finns adaptrar på ebay. Denna är med lins och klarar fokusering till oändligt. ca 35$ + 7$ frakt. Ca 300kr och så beror det ju på ifall svenska tullen vill ha något på den summan, finska tullen bryr sig inte om så små summor.
Det krävs ju även ett paypal konto. Just denna försäljare har 99,5% positiv feedback vilket är ganska bra. Läs gärna folks negativa feedback så får du en uppfattning om vilka småsaker det kan vara frågan om ibland.

http://www.ebay.com/itm/Canon-FD-Le...626?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item33762bafc2

Tack för ditt svar... Har bestället en adapter på ebay nu.. Det är värt att testa den för 300 kr:)

Ifall du vill testa så finns adaptrar på ebay. Denna är med lins och klarar fokusering till oändligt. ca 35$ + 7$ frakt. Ca 300kr och så beror det ju på ifall svenska tullen vill ha något på den summan, finska tullen bryr sig inte om så små summor.
Det krävs ju även ett paypal konto. Just denna försäljare har 99,5% positiv feedback vilket är ganska bra. Läs gärna folks negativa feedback så får du en uppfattning om vilka småsaker det kan vara frågan om ibland.

http://www.ebay.com/itm/Canon-FD-Le...626?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item33762bafc2

Jag köpte en adapter på tradera för ca 300-400 kr, tycker bilderna är helt ok. Använder den inte så ofta men ibland fotar jag makro med ett Novoflex 400mm, med bälg..

Jag köpte en adapter på tradera för ca 300-400 kr, tycker bilderna är helt ok. Använder den inte så ofta men ibland fotar jag makro med ett Novoflex 400mm, med bälg..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar