Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ädra storlek på foto

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har tagit en bild med telefonen och inte haft rätt inställning för bildstorleken. Inställningen var 18,5:9 i stället för 4:3. När jag skulle skriva ut kortet, 4:3, blev det inte så bra.
Jag undrar om jag kan ändra storleken på den tagna bilden till 4:3?
Använder paint.
Mvh
Ola

Nej

Det går inte med något program. Däremot kan du beskära den så du får en 4:3 bild. Du borde kunna ändra inställningarna i skrivaren så att bilden skrivs ut i mitten på pappret. Går inte det så kan du ju bara kopiera bilden och klistra in den på en vit tom bild som du gör i 4:3 format, så får du samma effekt. Borde gå även i Paint (som ju är lite underligt att använda då alla kameramärken har någon form av gratisprogram som kan mer)

Jag har tagit en bild med telefonen och inte haft rätt inställning för bildstorleken. Inställningen var 18,5:9 i stället för 4:3. När jag skulle skriva ut kortet, 4:3, blev det inte så bra.
Jag undrar om jag kan ändra storleken på den tagna bilden till 4:3?
Använder paint.
Mvh
Ola

Om du har en iPhone kan du ändra storleken i telefonen...gissar att det går även med andra fabrikat...

Anledningen

Anledningen till tråden var just att det ser ganska koko ut om man ändrar storleken (egentligen sidförhållandet) från en långsmal bild till en nästan kvadratisk.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar