Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Manual till Canon Speedlite 540ez

Produkter
(logga in för att koppla)

pomfritz

Medlem
Jag köpte en begagnad blixt, en Canon Speedlite 540ez, men tyvärr hade han jag köpte den av inte manualen kvar. Är det någon som har denna i pdf-format eller som vet var den går att få tag på?

/Fredrik
 
Jag hade samma problm i höstas då jag köpte en likadan blixt.

Jag gick in till närmaste fotohandlare och frågade om de hade någon. Det hade de inte men de beställde från Canon. När den kom visade det sig att de inte ville ha något betalt för den. Det tycker jag är bra service.
 
Jag provade att göra som du sa men mailade Canon direkt istället för via återförsäljare och fick svar nyss (dvs samma dag) där de sa att de skickar en på posten. Håller med om att det är bra service.

/Fredrik
 
Och Eos 1n manualen tar de 600 kr för, på grund av att det är för mycket jobb med manualer. Dom är ju ett under av koncekvens.
 
De är verkligen inte konsekventa. Jag har fått en hel hög manualer gratis, bl a till Eos 1n. De är ju redan betalda... Men visst, så kan det inte göra åt alla, för då skulle ju efterfrågan bli för stor.

Men är det verkligen Canon som tar hela 600 kronor? Det finns en firma som hanterar Canons lager - det är oftast billigast och bäst att beställa direkt från dem. Canon måste ju ändå beställa därifrån... Tyvärr kommer jag inte ihåg firmans namn, men det vet dom ju på Canon.
 
Manual till Canon SpeedLite 540EZ

Jag provade att göra som du sa men mailade Canon direkt istället för via återförsäljare och fick svar nyss (dvs samma dag) där de sa att de skickar en på posten. Håller med om att det är bra service.

/Fredrik

Kan du vara snäll och ge mig den mailadress du använde?
Det vore jättehyggligt.
Hälsningar,
Uno
 
Om du nöjer dig med en "elektrisk" manual och att den är på engelska så kan du leta här:
http://www.manualsonline.com/

Just din specifika manualönskan finns på denna länk (som är ett bidrag från en av dess medlemmar):
"Member Provided Link":
http://camera.manualsonline.com/support/canon/camera-flash/need-manual-1951347

Har ej kollat länken men hoppas att den leder till rätt manual.

Tack skall du ha. Länken funkar.
Tyvärr behöver jag en fysisk manual. Helst på svenska.
/Uno
 
Canon Speedlite 580EX II

Hej!
Ingen som vet vart man kan få tag i (ladda ned) manual på Svenska till


Canon Speedlite 580EX II
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.