Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
8 augusti
- Trådstartare mali0611
- Start datum
Jeppe
Aktiv medlem
Det har väl alla andra oxå? Nåt...bara man har en kamera.ErlandH skrev:
Alla som befinner sig i Peking kommer iaf att ha nåt att ta bilder av.
Bofoto2
Aktiv medlem
Lite regler
1. Enklast är nog att titta på klockan och fota kl 8, då kan man se skillnader(i tex landskap) mellan olika landsdelar och olika länder vid samma officiella tid. Eller ska vi fota efter Svensk normaltid och därmed se olika tider på dygnet(att Jorden är rund)?
2. Exakt åtta minuter över åtta?
3. Alltså en bild? och med EXIF kvar?
4. Får vi en vecka på oss att ladda upp?
5. Fritt motiv och efterbehandling?
Jag tycker att:
man ska kolla klockan och plåta ungefär 8 minuter över(har ni kollat att kameran går rätt?).
Ta gärna några exponeringar ifall det är ett besvärligt motiv.
Fritt motiv och måttlig efterbehandling, eftersom det är en form av dokumentation.
Med EXIF.
5 dagar att ladda upp.
1. Enklast är nog att titta på klockan och fota kl 8, då kan man se skillnader(i tex landskap) mellan olika landsdelar och olika länder vid samma officiella tid. Eller ska vi fota efter Svensk normaltid och därmed se olika tider på dygnet(att Jorden är rund)?
2. Exakt åtta minuter över åtta?
3. Alltså en bild? och med EXIF kvar?
4. Får vi en vecka på oss att ladda upp?
5. Fritt motiv och efterbehandling?
Jag tycker att:
man ska kolla klockan och plåta ungefär 8 minuter över(har ni kollat att kameran går rätt?).
Ta gärna några exponeringar ifall det är ett besvärligt motiv.
Fritt motiv och måttlig efterbehandling, eftersom det är en form av dokumentation.
Med EXIF.
5 dagar att ladda upp.
Tomas1972
Aktiv medlem
EXIF QUE
Oftast inget du behöver bry dig på. Det hänger med bilden i dom allra flesta digitalkameror utan att du behöver göra något. Möjligtvis du måste klicka i en ruta när du laddar upp bilden att du vill få med EXIF-informationen.
Kolla några bilder här på FS. Under bilden, i fliken BILDINFORMATION så står ofta EXIF.
Oftast inget du behöver bry dig på. Det hänger med bilden i dom allra flesta digitalkameror utan att du behöver göra något. Möjligtvis du måste klicka i en ruta när du laddar upp bilden att du vill få med EXIF-informationen.
Kolla några bilder här på FS. Under bilden, i fliken BILDINFORMATION så står ofta EXIF.
eyelashes
Aktiv medlem
Re: EXIF QUE
Tackar så väldigt för svar och känner mig nu lite mer upplyst
Tomas1972 skrev:
Tackar så väldigt för svar och känner mig nu lite mer upplyst