** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Hörlursuttag på Canon M80 media storage?

Produkter
(logga in för att koppla)

BlindOwl

Aktiv medlem
Hej!

Har nyligen köpt en Canon M80 media storage billigt utan tillbehör och bruksanvisning och har en fråga angående hörlursuttaget:

Vad är det för typ av plugg som är avsedd för "A/V Out" (hörlursuttaget)? En vanlig 3,5 mm hörlursplugg (även kallad "japanplugg") fungerar inte som förväntat, även om den tycks passa. I fullt nedtryckt läge blir ljudet mycket svagt trots maxvolym på M80:n. Inte förrän man lirkar upp pluggen något kan man få förväntad normalvolym på antingen höger eller vänster högtalare (dock ej båda samtidigt).

Mvh

/ "Objektivsmugglaren"

PS. Undrar ni över mitt något suspekta användarnamn (som jag bytade till i all hast) får ni gärna läsa igenom följande tråd: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=90465. Jag undanber mig vänligen men bestämt svar från någon av belackarna från den tråden. DS.

Finns det inte orginal-tillbehör att köpa då?
Annars får du väll bända upp den och löda dit en sladd med uttag.
Finns på www.clasohlson.se, bara att klippa av ena änden.

Edit: (Haha, nu ska vi inte ha en hypotetisk diskusion om att köpa eventueltt stäldgods.)

john23 skrev:
På nätet står det Hörlursuttag 1/8
Om det är till ngn hjälp.
Tack, men det säger mig tyvärr inget. Har blivit varse om att det skall vara en 4-polig 3,5 mm-plugg (normalt 3 poler, tydligen).

PerFogelberg skrev:
Följde det inte med en tillhörande A/V-kabel i lådan?
Nej, tyvärr. Jag köpte som sagt endast enheten utan låda och tillbehör.

David G skrev:
Finns det inte orginal-tillbehör att köpa då?
Annars får du väll bända upp den och löda dit en sladd med uttag.
Finns på www.clasohlson.se, bara att klippa av ena änden.

Edit: (Haha, nu ska vi inte ha en hypotetisk diskusion om att köpa eventueltt stäldgods.)
Varför tror du att det eventuellt är stöldgods - bara för att jag köpte enheten billigt utan låda och tillbehör? Nej, stöldgods tror jag absolut inte det är.

Har kontaktat Canon för förfrågan om orginaltillbehören som medföljer lådan, men de hänvisade till ett externt företag som tillhandahåller reservdelar. Det företaget visste i princip ingenting om produkten och vad som ingår.

"Hört talas om hypotetisk frågeställning?"

BlindOwl skrev:
Tack, men det säger mig tyvärr inget. Har blivit varse om att det skall vara en 4-polig 3,5 mm-plugg (normalt 3 poler, tydligen).

Nej, tyvärr. Jag köpte som sagt endast enheten utan låda och tillbehör.

Varför tror du att det eventuellt är stöldgods - bara för att jag köpte enheten billigt utan låda och tillbehör? Nej, stöldgods tror jag absolut inte det är.

Har kontaktat Canon för förfrågan om orginaltillbehören som medföljer lådan, men de hänvisade till ett externt företag som tillhandahåller reservdelar. Det företaget visste i princip ingenting om produkten och vad som ingår.

Men hallå, vad då tror?, det var ju bara rent hypotetiskt att det kunde vara stöldgods, och du har väl inget emot hypotetiska frågeställningar?

Re: "Hört talas om hypotetisk frågeställning?"

David G skrev:
Men hallå, vad då tror?, det var ju bara rent hypotetiskt att det kunde vara stöldgods, och du har väl inget emot hypotetiska frågeställningar?
Med vilken motivering skulle det riskera att vara stöldgods? Det facila priset? Avsaknaden av lådan och originaltillbehören? Hur tänker du?

Givetvis har jag inget emot hypotetiska frågeställningar, men jag tycker det är trist att det här på Fotosidan insinueras och spekuleras så mycket när man ställer en vanlig enkel fråga - desutom om saker och aspekter man inte har frågat efter.

Jag skulle för mitt liv aldrig få för mig att köpa stöldgods om jag misstänkte att det skulle kunna vara det.

en brun liten luden svans

tja jag tänker som så att det finnas en massa idioter som inte kan låta bli att sno andras saker. Vad det har att göra med ditt köp vet jag inte riktigt, det var mer hur jag tänker.

Men vill du skoja till det lite mer med ditt namn så kan du ju byta till "Stöldgods Köparen", Det sätter nog ännu mer fart på replikerna.

Alla ska bli dömda, vi kan ju göra en lista över alla våra kriminella gärningar, vad jag har gjor? Sök och du finner.

"Rent hypotetiskt kan väldigt mycke vara stöldgods."

Re: en brun liten luden svans

David G skrev:
tja jag tänker som så att det finnas en massa idioter som inte kan låta bli att sno andras saker. Vad det har att göra med ditt köp vet jag inte riktigt, det var mer hur jag tänker.
Så om jag påstår mig vara 100 % säker på att det inte är stöldgods jag har köpt, anser du att det ändå kan vara det och att det därför bör påpekas?

Jag fick t o m ett kvitto på min M80 när jag köpte den från en av de största butikskedjorna i branschen, så stöldgods - nej, definitivt inte! Däremot ett s k demo-ex som inte ens har varit demonstrerat...

BlindOwl skrev:
Jag ... köpte den från en av de största butikskedjorna i branschen ... ett s k demo-ex som inte ens har varit demonstrerat...
Vore det inte enklare om du ställde frågorna direkt till butiken då? De borde ju rimligtvis både veta svaren och kunna skaffa fram lämpliga tillbehör.

ErlandH skrev:
Vore det inte enklare om du ställde frågorna direkt till butiken då? De borde ju rimligtvis både veta svaren och kunna skaffa fram lämpliga tillbehör.
Det har jag gjort, dock utan att någon i butiken kunde ge ett definitivt svar. Kanske inte så konstigt när Canon själva hänvisar till ett externt reservdelsföretag som inte har någon som helst kunskap om produkten? Därför provade jag att ställa frågorna här på Fotosidan, men det kanske var det sämsta jag kunde göra med facit i hand?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar