Annons

En första utställning i egen regi!

Produkter
(logga in för att koppla)

TBStoor

Aktiv medlem
Så blir det äntligen verklighet!

En fotoutställning tillsammans med en kompis.
Såhär har vi beskrivit det hela:

CONTRASTS
Roger Sjölund (EFIAP) och Torbjörn Stoor beskriver i den för herrarna första gemensamma utställningen kontraster mellan landskap och stadslandskap, mellan två olika metoder - naturfotografering och street photography, mellan färg och svart/vitt. Med samlingen av bilder med så olika motiv och skapade med så olika metoder vill utställarna för sin del betona och beskriva toleransens och försoningens vikt i kommunikationen mellan människorna.
Utställarna hoppas också att betraktaren genom bilderna ser världen beskriven som vacker - trots allt.

Plats: VILLA LANDE, Engelsbyvägen 8, 25700 Kimito, Finland

Tid: 4.8.2008-5.9.2008, Vardagar 9.00 - 17.00

Och lite mera info här:
http://www.designcompagnie.com/iWeb/Webbplats/CONTRASTS.html

VÄLKOMNA! Och hoppas ni tycker att temat är intressant.
 

Bilagor

  • 1008.jpg
    1008.jpg
    13.5 KB · Visningar: 314
Härligt Torbjörn! :eek:)
När kommer utställningen till Stockholm? :eek:)

Eftersom jag håller på med både gatufoto och naturfoto så gillar jag såklart ert valda tema. :eek:)
 
mohei skrev:
Härligt Torbjörn! :eek:)
När kommer utställningen till Stockholm? :eek:)

Eftersom jag håller på med både gatufoto och naturfoto så gillar jag såklart ert valda tema. :eek:)

Finemang!! Ja vi funderar på nästa steg. Och Stockholm, ja det vågar vi väl bara nästan drömma om i det här skedet...!!!
 
Ni kan ju först satsa på t ex Åbo. Enklare att ta sig dit från Stockholm. ;o)
 
mohei skrev:
Ni kan ju först satsa på t ex Åbo. Enklare att ta sig dit från Stockholm. ;o)

Vi skall försöka!! Det är ju faktiskt min gamla och min kompis nuvarande hemstad.

Mkt jobb med sånt här men rekommenderas varmt!
 
Ja, utställningar är kul!

För några år sedan hade jag en utställning tillsammans med några från fotoklubben. Vi ställde ut fjärilsbilder på Fjärilshuset i Stockholm. :eek:)
 
mohei skrev:
Ja, utställningar är kul!

För några år sedan hade jag en utställning tillsammans med några från fotoklubben. Vi ställde ut fjärilsbilder på Fjärilshuset i Stockholm. :eek:)

Finemang!! vi har ju också en fjäril med i våran samling. Den har så bra kamouflage att jag först inte ens lade märke till den. Men på Fjärlishuset i Stockholm kommer vi säkert inte in med bara en bild!
 
Lycka till! Verkar vara intressant tema. Kul att fler gör som jag, arrangerar utställningar i egen regi! Oftast enda möjligheten för den som saknar utbildning eller inte har rätta kontakterna. Konkurremsen är hård och vill man synas får man ofta ta saken i egna händer. Detta kan sedan, om man gör något som faller kulturfolket/rescensenter i smaken, leda vidare mot nya möjligheter.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.