** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Bug i nya fotosidan - bakåt fungerar ej

Produkter
(logga in för att koppla)

kritik

Medlem
Om jag tittar på en bild i ett bildkritikforum, som tex bildkritik, och sedan klickar på fotografens namn för att se fler bilder av denna och öppnar detta i ett nytt fönster så uppstår en bug!
Går jag tillbaka med webläsarhistoriens historia (alltså EJ med FS länkar) till bildkritikforumet (vilket är det snabbaste alternativet) så är gäller inte längre SIDHÄNVISNINGARNA (eg första, föreg, 1, 2, 3 ..., nästa, sista) för bildkritikforumet utan för den fotograf som jag tittat på. Dvs trots att jag ligger i ett bildkritikforum som visar bilder för detta, så kommer om jag väljer nästa, någon sida med nummer etc, jag att hamna bland den tidigare framsökta fotografens bilder. Felet är dock inte helt reproducerbart enligt ovanstående beskrivning så det finns någon faktor som jag inte ännu har hittat. Problemet uppstår dock relativt ofta.
Relativt irriterande.

/Johan

Det verkar finnas bugar lite här och där. Och det verkar vara fördröjningar på flera ställen? Jag var inloggad på fotosidan och skulle svara på ett mejl där jag länkade till en bild och en diskussion i kommetarerna under den. Jag kryssade därför ner sidan och trodde jag var utloggad (det har alltid varit så förut). Gick sedan in på sidan igen och letade upp bilden (utan att logga in), kopierade adressen och klistrade in den i mejlet. Kryssade sidan igen. Kollade sedan i mejlet att länken stämde men såg då att jag stod som inloggad på sidan. Måste man alltså logga ut genom att klicka på den texten numera? Det har man aldrig behövt göra förut.

Det finns också fördröjning när man gör bildkommentarer. De syns inte under bilden (i antal kommentarer) förrän efter flera minuter. och det finns även andra fördröjningar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar