Annons

Boktips, digitalfoto?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

Jag undrar om det finns någon riktig kioskvältare vad det gäller digitalfoto och redigering Var på biblioteket förut, men jag vet ju inte riktigt vad som är det bästa. Brukar alltid finnas någon klassiker som man borde ha i bokhyllan, och läst.

Såg lite reklam för någon bok som dom försökte sälja den med orden: "Scott beskriver i sann kompisanda och utan omständlig teori, hur du hanterar kameran och tillbehören."

Är det något jag gillar så är det omständig teori. Är väl skadad sedan teknisk fysik tiden, läste med inrikting mot teoretisk fysik och beräkningar. Så det jag söker är en bok man kan "växa med", som är tidlös och har just det teoretiska. Ingen fara om det är engelska, då får jag öva på det också.

MVH\ Magnus Hermansson

Det finns ett kompedium på KTH som matchar din beskrivning.

Kjell Carlsson: Teknisk Fotografi

Se kurs-PM nedan
http://www.biox.kth.se/kjellinternet/techphoto.html

Jag vet dock inte hur man skaffar det om man inte har vägen förbi KTH. Tyvärr har jag inte hittat någon motsvarande bok på ämnet då alla böcker verkar vara för sådana som helst inte vill veta hur prylarna fungerar. "Lär mig bara ta bra bilder!".

Finns en bok jag vill varna för: Scott Kellby; Digitalfotografi. Drog igenom den snabbt och insåg sen att värdet var noll. -Gav bort den till min x-frus nya pojkvän (oj, lät ju som ett kellby skämt. Men det är faktiskt sant).
Den ger dig inte ett skit mer än vad du kan läsa dig till på annat sätt på nätet, och det ganska lätt. -Sen att killen skriver med en stil som han förmodligen tycker är skitkul, är en annan sak. (han har iofs varit till hjälp i andra böcker om photoshop, även om han där hade lika trist humor). -Men efterbehandling verkar han dock kunna förmedla på ett vettigt sätt.

Vad bra!

Hej

Tack för svaren. Kollade igenom kursbeskrivningen och det verkaded väldigt bra.

Mailade föreläsaren. För man får säkert köpa ett kompendium även om man inte går kursen.

MVH\ Magnus

Kjell borde kunna sälja kompendiet via fotosidans butik, med tanke på svårigheten att hitta något motsvarande i bokform.

ANNONS