Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

tips på lagerlokal/nedlagd fabrik att fota i. Göteborgsregionen

Produkter
(logga in för att koppla)

marturt

Medlem
söker efter en schysst, dammig lokal med mkt industrikänsla för porträttering av en fet bil.
ngn som känner till ett lämpligt ställe i Göteborgsregionen?

Det finns en del nedlagda/halvförfallna fabrikslokaler längs rv45, från Gullbergsmotet och norrut mot Lärjeholm. Det är lite mer slitet på den sidan än på Hisings-sidan (Backa).

Funderade för något år sedan eller två på att hitta en lämplig kåk där för att ta några porträttbilder men det blev aldrig något av det. Redan då höll man på och riva det allra värsta och jag vet inte hur mycket som finns kvar idag.

Finns få ställen i göteborg. Finns ju vid gammla slakthuset där det var en en kemifabrik de rev, men lite lokaler ikvar. Sen finns det nån fabrik på hisingen och i angered. I en stad nära gbg så finns det många fabriker som enbart står tomma...

Nerlagda lokaler

Finns nerlagda lokaler på Waterloogatan, jag ville fotat min bil inuti dem, men tyvärr så har dom blivit igenspärrade då det är nedskräpat och nerkladdat, mycket glaskross osv..

Skulle hemskt gärna vilja vet om det finns andra liknande lokaler som man kan köra in i (utan tillstånd) och fota, vill helst inte fota i parkeringsgarage då det förstör bilderna lite!

Mvh Jonni

Bilagor

• en-dag-på-stan-055.jpg
    en-dag-på-stan-055.jpg
    11.9 KB · Visningar: 1,338
du skulle vart på waterloo gatan för ½år sedan, då var det inte alls lika graffat men när jag fotade där var det några uteliggare där.

stora lokaler där man kan köra in bilar finns inte längre i gbg. Du får kolla utanför. Österut är ett bra tips...

haha!

Jag har letat o letat.. Det är skitsvårt att hitta, det gör väl egentligen inget om det är nerkluddat med grafitti, sålänge det är "snyggt" har en del vänner som sysslade med sånt i deras yngre dar.. Men det mesta är rivet eller avspärrat där dom målade..

Jag får väl leta vidare på andra ställen :) Nya städer kanske?

Mvh Johan "Jonni" Persson

Bilagor

• grafitti400x197.jpg
    grafitti400x197.jpg
    97.7 KB · Visningar: 1,034
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar