Emthap
Aktiv medlem
Väldigt snabb och bra leverans! Det tog bara fyra dagar från beställning till leverans vid dörren. Sedan packade jag upp objektivet jag köpt och så fungerade inte zoomen! Nåja sådant händer, jag stack iväg dagen efter och skickade tillbaka objektivet.
Nu börjar eländet.........
Det tar c:a en månad och tjugo samtal innan jag får reda på att jag ska få tillbaka mina pengar. Sen tar det två veckor till innan pengarna är på kontot igen. Jösses! Jag har hela tiden hållit en civiliserad ton mot personalen på Pixmania, det är ju inte deras fel hur deras arbetsgivare lagt upp hanteringen. Vid mina sista samtal med Pixmania komer de till och med ihåg mitt namn så tydligen har man lämnat något avtryck i deras gigantiska system. Jag har vid varje samtal sakligt berättat om mitt missnöje med deras service gällande vad de kallar "After Sales". Vidare informade jag om att denna text skulle författas som reklam för Pixmania och nå c:a 70´000 fotografer.
Inte mycket att göra åt, Pixmania kommer inte att ändra sig på något sätt. De säljer ju saker billigare än många andra, men förvänta sig service kan man tydligtvis inte göra (det kostar ju).
Självklart borde jag kollat upp dem mer noggrant, jag visste inte ens att det var ett franskt företag när jag beställde.
Kontentan är att allt funkar så länge det funkar!
Blir det problem så kan man glömma allt vad service heter. Å andra sidan handlar de inte om en hjärt/lungmaskiner så det är definitivt ett
I-lands problem. Men ett störigt sådant!
Jag Förväntar mig mycket bättre service när jag handlar, ska de vara på detta viset, ska det det va va va ??
Pixmania ne mérite pas des clients!
Brûlure dans le pixmania d'enfer!
What ever, ville bara varna andra som inte har samma tålamod som jag haft.
Nu börjar eländet.........
Det tar c:a en månad och tjugo samtal innan jag får reda på att jag ska få tillbaka mina pengar. Sen tar det två veckor till innan pengarna är på kontot igen. Jösses! Jag har hela tiden hållit en civiliserad ton mot personalen på Pixmania, det är ju inte deras fel hur deras arbetsgivare lagt upp hanteringen. Vid mina sista samtal med Pixmania komer de till och med ihåg mitt namn så tydligen har man lämnat något avtryck i deras gigantiska system. Jag har vid varje samtal sakligt berättat om mitt missnöje med deras service gällande vad de kallar "After Sales". Vidare informade jag om att denna text skulle författas som reklam för Pixmania och nå c:a 70´000 fotografer.
Inte mycket att göra åt, Pixmania kommer inte att ändra sig på något sätt. De säljer ju saker billigare än många andra, men förvänta sig service kan man tydligtvis inte göra (det kostar ju).
Självklart borde jag kollat upp dem mer noggrant, jag visste inte ens att det var ett franskt företag när jag beställde.
Kontentan är att allt funkar så länge det funkar!
Blir det problem så kan man glömma allt vad service heter. Å andra sidan handlar de inte om en hjärt/lungmaskiner så det är definitivt ett
I-lands problem. Men ett störigt sådant!
Jag Förväntar mig mycket bättre service när jag handlar, ska de vara på detta viset, ska det det va va va ??
Pixmania ne mérite pas des clients!
Brûlure dans le pixmania d'enfer!
What ever, ville bara varna andra som inte har samma tålamod som jag haft.