Annons

Plåta med E-300 direkt till datorn...

Produkter
(logga in för att koppla)

Jacob vP

Aktiv medlem
Hej.
Har någon något tips eller idé om hur jag skulle kunna plåta med min E-300 direkt till min laptop. Med andra ord använda datorns hårddisk som minneskort.

Jag har provat Oly.Studio. Och jag gillade inte programmet, så det är inte aktuellt.

Visst, det går sakta med USB1 men jag skulle kunna ha nytta av möjligheten ändå.

Finns det något bra tips, eller är jag helt hänvisad till Oly Studio? (Obs jag har alltså inte detta program har bara testat det tidigare vid ett par tillfällen.)

/Jacob vP
 
Olympus Developer Program - Software Development Kit

Alternativet till Olympus Studio är att själv programmera den funktionalitet som önskas. Olympus tillhandahåller ett SDK för ändamålet.

Studio är faktiskt inte så pjåkigt. Själv använder jag det till just fjärrstyrning ibland, men mest till att omvandla RAW bilder till TIFF, samt att pre-processa alla bilder tagna från 400ASA och uppåt innan jag kör dessa genom NoiseWare. Porträtt vid ISO1600 har blivit acceptabla med min E-300 på detta sätt.

Min rekommendation är därför Studio, nytt eller gammalt, eftersom programmet har flera användbara funktioner.

E-1:an har lyxigt nog en firewire-anslutning, IEEE-1394, vilken är betydligt snabbare än USB-implementeringen i våra E-300:eek:r.

Ref:
Olympus - Cameras SDK
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.