Annons

Ett anspråkslöst förslag

Produkter
(logga in för att koppla)

Galaxens President

Avslutat medlemskap
Allt bråk om bildkritik/bilder som inte är tillräckligt bra håller på att förta hela finessen med fotosidan, som ett trevligt fotocommunity.

Hur vore det att rent diktatoriskt ta bort kritikpolerna helt och hållet, kanske i samband med introduktionen av intresseavdelningar med en sektion för nybörjaren/den bruksfotointresserade(dvs den som vill ta bättre semesterbilder, familjealbumsbilder och liknande) och än mer diktatoriskt ta bort allt vad trådar heter som rör klagomål och förslag hur bildkommenterandet ska förbättras (Ooops nu sparkar jag undan benen för mig själv och denna tråd, men det bjuder jag på). Kanske räcker det att låsa trådarna med hänvisning till ett dokument som bl.a. säger att ingen kan kräva att andra ger dem en åsikt om en bild eller hjälp om hur den förbättras, bara hoppas.

En gång i tiden (ledsen för det "var bättre förr" stuket, men strunta i att ví rör oss längs en tidsaxel bara, för det är inte min poäng), kände jag att jag gav kritik ur hjärtat för att jag ville hjälpa och uppfattade kritik jag fick på samma sätt. Idag ges alltför mycket kritik för att få motkommentarer på egna bilder. Många hävdar att de har rätt att kräva att andra gör dem tjänsten att kommentera deras bilder. Vem blir insprirerad av ett sådant cyniskt klimat?

Jag inser att det är orealistiskt att det jag ber om skall implementeras, men jag hoppas.

Snälla gör inte detta till en debattråd om hur kommenterandets skall förbättras, det finns redan för många av dem. Då kommer jag be att den raderas (som trådskapare har jag för mig det går att be om detta).

Ifall ni lyckats undvika de trådarna jag refererar till så skatta er lyckliga och fortsätt njuta av fotosidan och strunta i den här tråden.

Mvh
Richard

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar