Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ladda upp bilder
- Trådstartare bishop68
- Start datum
mohei
Aktiv medlem
Man kan göra det på två sätt i photoshop:
1) Spara som...
Då får man med Exif.
Ge ett filnamn och välj JPEG som format. Man kan även bocka i Som en kopia som säkerhet. Välj mapp att spara i. Klicka sedan på Spara.
I rutan JPEG-alternativ kan man välja kvalitet på bilden. Om man lägger muspekaren på pilen på linjen mellan liten fil och stor fil, vänsterklickar och drar så att kvaliteten ändras och sedan släpper musknappen, så kan man se under Storlek ungefär hur stor filen blir (siffrorna till vänster om snedstrecket).
1) Spara som...
Då får man med Exif.
Ge ett filnamn och välj JPEG som format. Man kan även bocka i Som en kopia som säkerhet. Välj mapp att spara i. Klicka sedan på Spara.
I rutan JPEG-alternativ kan man välja kvalitet på bilden. Om man lägger muspekaren på pilen på linjen mellan liten fil och stor fil, vänsterklickar och drar så att kvaliteten ändras och sedan släpper musknappen, så kan man se under Storlek ungefär hur stor filen blir (siffrorna till vänster om snedstrecket).
Bilagor
mohei
Aktiv medlem
2) Spara för webben
Klicka på pilen vid Förinställning.
I rullmenyerna har jag valt JPEG resp. Maximum.
Progressiv och ICC-profil ska vara urbockade.
Markera "Optimera till filstorlek..." och klicka.
Ny ruta där man kan skriva i Önskad filstorlek. Välj t ex 245. Klicka sedan på Spara.
Klicka på pilen vid Förinställning.
I rullmenyerna har jag valt JPEG resp. Maximum.
Progressiv och ICC-profil ska vara urbockade.
Markera "Optimera till filstorlek..." och klicka.
Ny ruta där man kan skriva i Önskad filstorlek. Välj t ex 245. Klicka sedan på Spara.
Bilagor
Stuga
Aktiv medlem
Spara manga filer automatiskt????
Om man har ett större antal filer som man vill spara ner till max XXX pixlar pa längsta sidan och max 250 kB hur gör man det smidigast i PS da??? (Jag har försökt med actions och att automatisera processen, men filstorleken i "spara för webb" hänger inte med i processen - det blir samma JPEG-kvalitet pa alla bilder som pa första bilden ...)
Hjälp mig!!!!!!
/Tomas
Red. Jag vill alltsa att PS skall göra hela jobbet at mig...
Om man har ett större antal filer som man vill spara ner till max XXX pixlar pa längsta sidan och max 250 kB hur gör man det smidigast i PS da??? (Jag har försökt med actions och att automatisera processen, men filstorleken i "spara för webb" hänger inte med i processen - det blir samma JPEG-kvalitet pa alla bilder som pa första bilden ...)
Hjälp mig!!!!!!
/Tomas
Red. Jag vill alltsa att PS skall göra hela jobbet at mig...
Senast ändrad: