Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoresa till Chile november 2006

Produkter
(logga in för att koppla)

eon

Aktiv medlem
Nytt försök till att komma iväg på en spännande fotoresa.
Fotoresan till Kina blev inget med. Arrangören ställde in den pga för få intressenter.

Det är Artema som arrangerar konstnärsresor av olika slag. I november (7-18/11) i år så ska det bli en två veckors resa till Chile med fotografen/fotoläraren Bruno Helgesson som guide och instruktör. Reportagefoto, resefoto, kulturfoto och naturfoto blir nog ingredienserna.

Första veckan blir runt Santiago med kusten, vinfälten, samhällen och Anderna.
Andra veckan blir längre söderut där skärgården tar vid.
Det finns möjlighet att förlänga resan med Påskön.

Priset är högt, men naturligt med det innehållet.
32000kr inklusive resa, kurs och halvpension.

/Erik

http://www.artemaresor.se/

Nu väcker jag er som är vana att bestämma er sent.

Arrangören säger att det är alldeles för få bokade på denna resa för att kunna genomföra den. Små researrangörer måste boka upp tidigt för att få resorna att gå ihop.

Resan kommer inte bli av om inte fler bokar sig under april månad.

/Erik

PS. Hur kan det komma sig att nästan inga är intresserade av arrangerade fotoresor i grupp?
Vi är ju trots allt 65000 fotografer här.

Priset kanske?
32000 och ändå bara halvpension. Sedan tillkommer matpengar, fickpengar odyl.

Ca 75 % av min inkomst går till hyran just nu. Ont om jobb liksom. :)

Hmm, man kanske kan råna en D2X-ägare och sälja kameran?

mohei skrev:
Ca 75 % av min inkomst går till hyran just nu. Ont om jobb liksom. :)

Hmm, man kanske kan råna en D2X-ägare och sälja kameran?
Nei du; skal du ha pengar må du kakke en Canon-gubbe med IS i huvudet
Erik J
PS Canon-gubbe med IS= en med Alzheimer Light DS

Ja, andrahandsvärdet på Canon är nog högre. ;-)

Kom på att jag såg en annons med en D2X för 28000 kr så dom tycks sjunka snabbt i pris. :)

Det blir lite stressigt om jag ska hitta en dyr Canonkamera, råna och sedan sälja innan april är slut. :)
Jag lär ju dessutom inte kunna sälja på FS efter dessa inlägg. :)

Nikon med VR då? :)

Jo det beror ju nog mestadels på priset som Monica redan har sagt. Det är ju inte direkt i billigaste laget om man hade jämfört en liknande resa med eget arrangemang.
Jag är helt klart lockad på en sådan här resa, men med dessa priser så är jag mer lockad på att knåpa ihop ett eget paket och sticka iväg. Tyvärr :(

Fattig???

norfolk skrev:
Jo det beror ju nog mestadels på priset som Monica redan har sagt. Det är ju inte direkt i billigaste laget om man hade jämfört en liknande resa med eget arrangemang.
Jag är helt klart lockad på en sådan här resa, men med dessa priser så är jag mer lockad på att knåpa ihop ett eget paket och sticka iväg. Tyvärr :(
Sälj alt; och köp vykort i Chile.
God idè?
Natti Erik

Bilagor

• 7930.gif
    7930.gif
    6.4 KB · Visningar: 109
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar