ANNONS
Annons

Beta-test: kategorifiltrering

Produkter
(logga in för att koppla)

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Hej,
innan vi lägger ut det här för alla så kan ni speciellt utvalda(!) få testa en ny funktion - enklare kategorifiltrering:

http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?days=3&_catsel=1&sort=folder2item.ctime+desc&_folders=1

Det är tänkt att länkarna "Alla nya poolbilder" odyl får denna kategorilista utfälld som standard. Fn får man inte denna lista om man går in via en viss pool, men det kommer.

Iom detta kan vi ta bort en del helt kategorispecifika pooler. Jag tänker primärt på Bildkritik s/v, Husdjurspoolen, kanske Barnfoto och ev kanske även de väldigt smala - det kan diskuteras om de har ett berättigande.

Bra funktion!

(men jag förundras fortfarande över hur vissa kategoriserar bilderna, men det var ju OT här förstås.)

Kan du skapa checkboxar för varje kategori så man kan välja alla dem man är intresserad av? Om ja, kan det dessutom lagras så jag slipper hacka i på nytt vid varje besök?

I övrigt en mycket bra förenkling och funktion.

Jättebra!

Och ännu bättre skulle det bli om man kunde välja flera kategorier så som någon föreslog tidigare.

(Sedan kan man ju också önska att folk kunde lägga sina bilder i den kategori där de hör hemma istället för i den kategori som de tror får flest visningar.)

Jag funderade på checkboxar, "spara valet", och/eller/exkludera-val mm men gick på en enklare linje för version 1 iallafall.

För den som vill skräddarsy en fråga med olika kategorier (eller exkludera vissa) så kan man trycka "Förändra sökfråga" och då specificera en fråga ytterligare - som man sedan kan lagra som eget bokmärke.

Verkligen TOPPEN tycker jag! Nu blir det lättare att få fram bilder som andra vill ha kommentarer på i just de katogirier som intresserar en mest!
När blir funktionen införd? ;)

Den är införd.

"Nya"-länkarna på framsida och meny får den utfälld automatiskt, på andra typer av sökningar - tex en medlems bilder - kan man fälla ut den via en länk i övre högra hörnet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar