Kajakob
Aktiv medlem
jag behöver hjälp.
Jag vill göra ett fotocallage av 750 bilder jag fotade på Azorerna, de är inte mästerverk var för sig utan det är mängden som ger den totala upplevelsen. KOmmer ni ihåg planchen till Truman show där massa bilder var lagda i ett rutmönster så att de bildade Jim Carreys ansikte på långt håll. Typ så ,fast utan Jim Carrey.
Okej, jag vill ha dem sida vid sida, utan mellanrum och sen ska det gå att dra ut en plansch typ 150*100 cm. Jag hittar inget program som kan göra det. Kom inte och säg att jag skall improtera dem för hand och lägga på olika lager och finjustera efer stödlinjer. Automatiskt skall det vara.
Photoshop 7 har för lite inställningar
ACDSee har för liten upplösning på slutbilden (max 1000*2000 pixlar)
Picasa har samma problem.
1. Vilket program kan jag använda för att göra mitt collage? Se bifogad bild
2. Om jag vill göra ett Trumanshow-collage, finns det något program för det då?
Hälsningar
Kajakob
Jag vill göra ett fotocallage av 750 bilder jag fotade på Azorerna, de är inte mästerverk var för sig utan det är mängden som ger den totala upplevelsen. KOmmer ni ihåg planchen till Truman show där massa bilder var lagda i ett rutmönster så att de bildade Jim Carreys ansikte på långt håll. Typ så ,fast utan Jim Carrey.
Okej, jag vill ha dem sida vid sida, utan mellanrum och sen ska det gå att dra ut en plansch typ 150*100 cm. Jag hittar inget program som kan göra det. Kom inte och säg att jag skall improtera dem för hand och lägga på olika lager och finjustera efer stödlinjer. Automatiskt skall det vara.
Photoshop 7 har för lite inställningar
ACDSee har för liten upplösning på slutbilden (max 1000*2000 pixlar)
Picasa har samma problem.
1. Vilket program kan jag använda för att göra mitt collage? Se bifogad bild
2. Om jag vill göra ett Trumanshow-collage, finns det något program för det då?
Hälsningar
Kajakob