Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billig 350D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Inte ny i alla fall, har surfat runt en hel del och inte hittat nån som ligger under 8000:- ny.

Förutom lurendrejarna på "Blocket" då.

Ska du betsälla nån hundring billigare via internet så tänk på att det kan bli omständigare om du råkar ut för garanti reparationer och att frakten förmodligen käkar upp det lilla du sparar.

När man pratar tusenlappar att spara så kan det ju vara värt att ta från Tyskland eller något liknande men när det handlar om c:a 200:- så hade jag alldrig tänkt tanken, inte värt det om det strular.


MVH
 
Zebramedia har 350D kit för 8072:-

bra pris och bra sevice! Men som sagt 77kr dyrare
 
A.Juhlin skrev:
Inte ny i alla fall, har surfat runt en hel del och inte hittat nån som ligger under 8000:- ny.

Förutom lurendrejarna på "Blocket" då.

Ska du betsälla nån hundring billigare via internet så tänk på att det kan bli omständigare om du råkar ut för garanti reparationer och att frakten förmodligen käkar upp det lilla du sparar.

När man pratar tusenlappar att spara så kan det ju vara värt att ta från Tyskland eller något liknande men när det handlar om c:a 200:- så hade jag alldrig tänkt tanken, inte värt det om det strular.

MVH

då är 7995:- bra pris
 
hitta den här
undrar om han har ätit upp kvittot



Canon 350D EF-S 18-55/3,5-5,6 EF 55-200/4,5-5,6 II USM

6000:-

Vill sälja min digitalkamera nu.
Har haft den ett tag, men den är i fint skick.
Kartong finns kvar, inte kvitto desvärre.


Det är kameran 2 objektiv 256mb cf originalbatteri


Du får hämta här hos mig i kiruna eller förskottsbetala till mitt konto
Payson och sånt larv har jag inte tid med.


Hör av dig [email protected]


Tjao!
 
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=30020&item=7522739656&rd=1

535 euro ink. kitobjektivet (7358sek)
----------------------------------------

Alternativt:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=30020&item=7522762714&rd=1

Me kit, 1gb minne och ett extra batteri + lite annat lulllull. Dom står för tullkostnader.

634 euro (8720sek)
----------------------------------------

Om ni beställer från utlandet, be dom skriva "replacement parts" på paketet så slipper man oftast tull ;)


Har själv köpt en heldel från ebay. Se till att det är en powerseller som säljer, samt att dom har paypal garanti. Köper ni av en sådan är man 'försäkrad' upp till £500 mot bedrägeri och fraktskador.
/Fredrik
 
Glawe skrev:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=30020&item=7522739656&rd=1

535 euro ink. kitobjektivet (7358sek)
----------------------------------------

Alternativt:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=30020&item=7522762714&rd=1

Me kit, 1gb minne och ett extra batteri + lite annat lulllull. Dom står för tullkostnader.

634 euro (8720sek)
----------------------------------------

Om ni beställer från utlandet, be dom skriva "replacement parts" på paketet så slipper man oftast tull ;)


Har själv köpt en heldel från ebay. Se till att det är en powerseller som säljer, samt att dom har paypal garanti. Köper ni av en sådan är man 'försäkrad' upp till £500 mot bedrägeri och fraktskador.
/Fredrik

Antingen har du en jäkligt kass växelkurs eller så är det pund du menar och inte euro... :)
 
Såklart skall det vara brittiska pund och inte euro. Kursen var rätt dock (från forex).
 
Finns en annan tråd lite längre ner (för tillfället) på samma tema med flera tips om vart du kan köpa din 350d billigt. För 777 euro plus 23 i frakt landar vi på 800 euro. Det ger i runda svängar 7337kr. Då har du lite pengar kvar till minnekort och kanske en väska. Se bla Mediacheckpoint.de, pixxass.de samt topvision-shop.de och läs den andra tråden om köparen omdömen av dessa affärer. Genonmgående goda och leverans på 5-7 veckodagar.
 
Såg en annons i tidningen idag. Inwarehouse tar tydligen 7495:- för huset. Låter som ett bra pris för att vara i sverige.
 
Min gissning är att priserna kommer att pressas en del. INte enormt mycket eftersom man då är nera och tar över den "övre delen" av kompaktmarknaden. Samtidigt vet vi att suget efter enkla dlrs är stort och nikons d50 kommer att bli ett alternativ till 350d så det är väl upplagt för ett priskrig där. Redan under sommaren borde vi kunna se Canon 350d med kit-optik för 7800kr i sverige eftersom Nikon D50 ligger där. Visst, många skulle hävda att D50 är en mycket enklare kamera och jag håller nog med men den är klart mer konfortabel och ger (enligt nya tester och bilder som kommit ut under de två senaste dagarn) bilder som många gånger är bättre än såväl D70 och 350D (se bla www.dpreview.com/forums). Så mitt svar är JA! Priserna kommer att gå ner. Frågan är hur mycket.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.