Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fika efter tisdagens Adobeseminarie i Malmö

Produkter
(logga in för att koppla)

mipert

Aktiv medlem
Dags att träffas på riktigt och gnabba om hur man egentligen skall konvertera en råbild.

Mitt förslag är att vi syns senast en kvart efter avslutat seminarie för att se hur många som sluter upp.
Sedan drar vi efter förmåga till Espresso House på Hansacompagniet. Jag har bil med mig och kan ta några stycken.

Var beredda på att möta en mipert ni aldrig kunde tänka er, jag har på fyrtio år inte druckit en kopp kaffe men nu har jag fått försmak för Latte med dubbel espresso.
Jag är nu beroende som en svartvit mörkrumsräv efter fixdoft, som en björn efter jägare med studsare, som en ungdomsparti-ordförande efter makt...

0705 387978 kan vara bra att lägga på ett av era minnen.

Jag kommer att köra ner från Helsingborg.. Johan ska du dit? (såg att du anmält dig). Martin B. du är också välkommen i min bil om så önskas (eller så kan vi ta någon annans).

Johan, ring mig på 042-157676 eller 0705-823783, så bestämmer vi lite närmre..

Jeppe skrev:
Johan, ring mig på 042-157676 eller 0705-823783, så bestämmer vi lite närmre..

Jeppe...jag jobbar nere i Lund så jag kör direkt från jobb.

18.15 tisdag kväll är det exkursion med Helsingborgs fotoklubb till Helsingör...så jag har faktiskt inte bestämmt mig för om jag ska med där eller hänga på fika/eftersnacket här.

Aj.. tusan.. det hade ju varit kul...det med... Nåja.. jag har försökt träffa Mikael nu i över ett år.. så.... dessutom har jag hört att de har gott kaffe på Espresso House ;)

Latte..

Hm. Nu är det ju ganska sent att anmäla sig till Adobe-saken.. Men man hade kanske kunnat dyka upp på efterträffen ändå, möjligen, för att höra pratet och diskutera RAW/foto ändå..?

Det är klart man kan komma på fikat senare.

Jag kommer till semninariet med min AD-kompis, när vet jag ej.

Jag har aldrig varit i de lokaler som seminariet ärmen men vi kan väl synas precis till höger utanför utgången?
Jag står där med en grå väska, röd tröja, vida jeans och glasögon samt lite hår på huvudet.

Ja vad bra. Menar du att träffas utanför espresso house eller vid adobeträffen?
Blir det ca vid 16.30?

Det är väl dumt att ta sig till seminariumet om man ändå ska till espressohouse ;)

(om man nu inte råkar befinna sig där ändå) ;)

kaffeträff..

Jag passar på att tacka för en trevlig stund vid Espresso house idag.

Kul att träffa några nya folk och prata lite.

(det blev iofs lite blåsigt mot slutet får jag nog erkänna, hade nog föredragit att sitta inne.. :)

Re: kaffeträff..

stranden skrev:
(det blev iofs lite blåsigt mot slutet får jag nog erkänna, hade nog föredragit att sitta inne.. :)
Jag och Magnus rundade av inne på Pickwick, vi var ju inte färdiga med att diskutera råkonvertering.

Kul att träffas alla...

Re: Re: kaffeträff..

mipert skrev:
Jag och Magnus rundade av inne på Pickwick, vi var ju inte färdiga med att diskutera råkonvertering.

Kul att träffas alla...

Är dte inte så att det är mycket enklare att prata om den optimala råkonverteringen efter några öl??:)

Tacl alla för en trevlig fika!

Micke

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar