Annons

Fotosidanklubb!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

mc bruno

Aktiv medlem
Hej!

Har kommit pa en ide for fotosidans basta. Vill starta en liten klubb eller grupp av manniskor som. Nar jag blev medlem pa fotosidan for nagra ar sedan var det jatte trevligt att fa respons pa sina bilder o kunna ge respons pa andras. Denna funktion har sakta suddats ut pga antalet bilder som strommar in. Nu tycker jag att de som vill skulle kunna ta pa sej det lilla ansvaret att andra pa detta.

Din uppgift blir att Bedomma o ge betyg pa minst 15 bilder per vecka och minst 10 av dom maste vara bilder som inte fatt komentar eller betyg innan.

Hanger nagon pa???
 
spannade att ingen gar med pa detta.

Ar det ingen som vill ha komentarer pa sina bilder? Tanker sahar att om riktigt manga kommer med sa kommer manga antligen att fa respons pa sina bilder.
 
Såna där klubbar finns redan, om än av det informellare slaget. "Kommenterar du mig - så kommenterar jag dig".

-----

Härmed startar jag en klubb. Alla som kommenterar min bild som jag har på Fotosidan kommer att garanterat att få en kommentar av mig. Observera bara att jag inte ger slentrianmässiga ryggdunkningar. Tänker ju inte starta en klubb för inbördes beundran.

Så, en kommentar på min bild = med en garanterad kommentar på en av dina bilder av mig.

Blir som ett pyramidspel. Den som har flest kommentarer när han/hon dör vinner.

mvh,
Fredrik

Ps. Inkludera (FK) i din kommentar (förslagsvis längst ned i din bildkommentar), så att jag vet att det var en kommentar från en medlem av Fotoklubben.

Medlemskapet är givetvis gratis.
 
Senast ändrad:
Iden är ju god och jag tycker också det är synd att kommenterandet förändrats. Vet inte om det minskat men ändrats har det..

Jag är inte på att lova 15 kommentarer/vecka (vissa veckor finns noll fritid vid datorn eller noll lust,) men jag lovar i stället att börja ge några konstruktiva kritiska på "mindre bra" eller okommenterade bilder oftare än nu. Sen kanske det blir 2 en vecka och 30 en annan men jag är helt på att något behöver göras för att få igång kommenterandet.

Hoppas fler kommer på också på något vis, kanske går det att rucka på "ursprungsreglerna" om 10, 15 och i stället säga att vi gör vårt bästa för att kommentera konstuktivt oavsett antal? Det är bättre att kommentera med lusten och kraften man har än att köra ett visst antal på "tvång". Sen vill jag inte använda ordet klubb i sammanhanget, för tanken är väl att kommentera det som kommenteras bör, inte att kommentera varandras väl?
 
Senast ändrad:
Men Markus, du har varit medlem i över tre år men bara gett 19 kommentarer? Jag kanske missuppfattade ditt ursprungsinlägg ändå?

Annars förstår jag inte varför du inte kunnart börja kommentera utan "klubben" också?
 
Senast ändrad:
Jo jag vet att jag kastar sten i glashus. Var vall sa att jag kom pa mejsjalv lite. Har battrat mej, men jag skriver ju knappast 15 i veckan. Har skrivit nagra idag faktiskt.

Vist kan man lagga ut komentarer utan klubben men jag tror det skulle pucha pa mej o andra att gora de 15 i veckan.
 
mc bruno skrev:

Vist kan man lagga ut komentarer utan klubben men jag tror det skulle pucha pa mej o andra att gora de 15 i veckan.
Men borde inte kvaliten vara viktgare än mängden?

Mitt inlägg hörde nog inte hemma i denna diskussionen egentligen för det jag är ute efter är inte ökat antal kommentarer på fotosidan utan just bara lite andra kommentarer som komplement till de som oftast är.. Lite mer kritiska också.
 
Aven om jag oftast komenterat bilder jag gillar s har jag forsokt ge konstrutiv kritik. tror jag inte har skrivit pa nagon bild bara typ "fin" eller liknande. Ga in o titta pa det jag komenterat och komentera mina komentarer har.
 
Jag menade inte till dig som att du inte gav konstruktiva kommentarer. Det jag menade var att ifrågasätta om antalet är viktigare än kvaliten/antalet rader och ev. råd? Frågan ställer jag inte p g a hur du kommenterar (för det har jag inte kollat, och jag har inget mot någon typ kommentarer heller.) Den ställde jag för att du föreslår ett fast antal och det uppfattar jag som att antalet är viktigt.
 
Jag lovar också att ge kommentarer på alla som ger en kommentar till mig.

Från och med nu!

Så om ni vill ha kommentarer, besök min sida :D
 
Jag skrev 15 for att fa upp ett antal, men om du tror att det skulle locka mer folk om man skulle sanka antalet sa ar jag helt med pa det.
Jag tog inte kritiken personligt. Ville bara bevisa att det var fult mojligt att skriva konstruktiva komentarer aven om man skrev ganska manga.

Hehe, Mats. Jag ska genast ga in o ge dej en komentar.
 
Vad har ni för förväntningar... ni som skriver att det är för dåligt med kommentarer... ? Räcker 2-3 kommentarer på en bild? Tror ni att andra får fler kommentarer än ni själva?

På fotosidan finns mer än 200 000 bilder. Av dessa har bara 14 bilder (!) fler än 100 kommentarer... den bild som har flest kommentarer har 147 kommentarer ("Morfar och havet").

Det finns bara 75 bilder som har fler än 50 kommentarer. Om man räknar bort Eva Blixman, 35 bilder, Ari Byström, 9 bilder och Daniel Knutsen, 9 bilder så blir det kvar 22 bilder. Bara 22 bilder med fler än 50 kommentarer!

Kanske hjälper det lite om man inte har så höga förväntningar...
...bli glad för den där enda kommentaren... :`)
 
Jag håller med dig Mari om antalet och någon fotosidanklubb i detta syftet vill jag inte vara med i.

Har inte skrivit här av någon anledning som att öka kommenterande utan mest för att jag tycker kommentarerna behöver förändras, att det behövs ett komplement till de som oftast ges nu.

Det har inget att göra med antal kommentarer varken på mina eller andras bilder utan snarare om kvaliten på kommentarerna.
Själv är jag jätteglad för de 16,75 i genomsnitt jag fått per bild. Alla kommentarer är bra även om variationen ibland är liten.

Det är inte antalet som har behov att öka.
 
Lotta: - Jag tror du har en poäng i din kommentar till Markus... om man gett 19 kommentarer på 3 år ska man nog börja sopa framför sin egen dörr...

men...

...kvantitet eller kvalité... jag tror det är att skjuta över målet att försöka organisera eller formalisera kommenterandet...


Det är med fotosidan som med verkligheten utanför:
- vi blir behandlade som vi behandlar andra...
(ge kommentarer så får man fler)
- vi lär andra hur de ska/kan behandla oss...
(svara sakligt på kritik så vågar fler ge kritik)

däremot...

Kanske det skulle hjälpa om det stod under bilden hur många kommentarer den fått... då vet den som tittar i mitt album vilka bilder jag nog behöver hjälp med...
 
Mari Lo skrev:
Kanske det skulle hjälpa om det stod under bilden hur många kommentarer den fått... då vet den som tittar i mitt album vilka bilder jag nog behöver hjälp med...

Så var det förr vill jag minnas, men det togs bort.
 
Det var ju en bra trad Janne. Och den verkade ju funka.

Nej jag vet att jag inte galler givit sa manga komentarer. Forsoker battra mej pa det.
Vill inte med mina tradar skalla pa folk for att de inte skriver komentarer utan istallet fa mejsjalv o andra att skriva fler. Sa manga mannsikor som skulle bli glada.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.