MathiasT
Aktiv medlem
Vilken skanner rekommenderas om man ska skanna stora mängder diabilder? Det handlar om ca 2-3000 bilder som är fotograferade mellan slutet av femtiotalet till mitten på åttiotalet. Alla bilderna är monterade, antingen i plast- eller pappramar. Alla ligger också i "raka magasin" eller vad de kan kallas. De flesta fotografierna är tagna med Kodakfilm.
Det smidigaste hade varit en pryl som man ställde in magasinet i. Prylen - och mjukvaran - bör vara relativt användarvänliga. Det kanske tom är så att man ska titta på någon annan mjukvara än den som följer med maskinen?
Jag är först och främst intresserad av vad som finns på marknaden - prisnivå får jag ta ställning till senare.
Det smidigaste hade varit en pryl som man ställde in magasinet i. Prylen - och mjukvaran - bör vara relativt användarvänliga. Det kanske tom är så att man ska titta på någon annan mjukvara än den som följer med maskinen?
Jag är först och främst intresserad av vad som finns på marknaden - prisnivå får jag ta ställning till senare.