ANNONS
Annons

Skarpa bilder? D70-ägare vänligen ge mig kommentar!

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas Hansson

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag är ägare till en D70 sedan i november -04 och är alltid nojjig när jag köper nya grejor så jag fick för mig att jag hade svårt att ta skarpa bilder med kameran (alltså att det skulle vara något fel på den). Jag skickade in den på service = inget fel enligt Nikon Service.

Jag vore tacksam om andra D70-ägare vill ge mig en kommentar på om bilderna på länken nedan motsvarar deras bilder gällande skärpa.

Jag är nybörjare så motiven är inte speciellt bra/väl komponerade osv... Klicka på småbilderna för att öppna (obearbetade i "Fine, L"-läge) dem i ett nytt fönster...

Jag har +1 på skärpa och förstärkt mättnad inställt. Bländare ca 10 på de flesta bilderna, använt ISO mellan 200-400.

http://web.telia.com/~u55600519/foto/foto.html

Senast ändrad:
Tjenare!

Jag ser inge fel på skärpan iaf.
Dom ser helt ok ut enligt mig hehe... men vist är man lite nojig ibland tycket själv ibörjan att dom i 18mm läge blev oskarpa men det blir så i vidvinkel läge när motiven är så långt borta och det är svårt och få med riktiga detalj grejer om man säger så. Testa att ta bilder på så nära hål du kan i exempel 70mm läge då får du nog se att det blir skarpt och fint och kolla så att slutartiden är bra så du inte råkar ut på rörelseoskärpa hehe... det var lite från mig ha det bra och lycka till med fotandet!

D.G

Handhållet?

Rörelseoskärpa kan spela in även vid ganska korta exponeringstider.Om du täcker in 30 graders vinkel i horisontell led, så motsvarar en pixel alltså bara en hundradels grad (bilden är 3000 pixlar bred). Det är lätt hänt att skaka mer än så. Stativ, stativ, stativ... :)

Men, som sagt, överlag är väl skärpan bra. "If it looks good, it *is* good"...