Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Din sida

Produkter
(logga in för att koppla)

ph0tech

Aktiv medlem
Har sett att man nu får mer info om vilka som vart inne på sen sida och kikat/kommenterat/tittat på profilen osv...

Det ser inte bra ut tycker jag. Alltså presentationen. Kan man inte bygga det på nått sätt som inte gör att allting blir så grötigt?

Jag är egentligen bara intresserad av vilka som tittat på min profil och vilka av mina bilder de har tittat på.

Jag skulle kunna tänka mig en lösning där man ser namnen på de som besökt min sida. Och när jag sedan för musen över namnet så skulle man kunna presentera i ett "flytande" lager vad personen har gjort och vilka bilder hon/han har tittat på och kommenterat. typ:

Bilagor

• forslag.jpg
    forslag.jpg
    48.8 KB · Visningar: 243
Håller med. Borde också stå om personen kikade på ett album eller klickat på "- laddat upp 48 bilder"

Jag tycker det nya ser lite knasigt ut

EDIT: Datum och tid kanske skulle vara intressant också.

Läste här och gick in och tittade på min sida och oj vad dom har ändrat, bla. så är det med det ni efterlyser här ovan, det mesta iallafall..

Jörgen

Ja visst finns den mesta informationen redan men vad jag förstår är det sättet som det presenteras på som diskuteras

Ok, jag kanske skall ta bort dagens snabbhack och återkomma när vi hunnit med den tjusiga lösning som föreslås här (för det tar betydligt mer tid att fixa)

Eller så läggar jag allt i en kolumn som förut, lite bättre ivartfall kanske?

clindh skrev:
Det vore toppen:) I min läsare finns inget mellanrum alls mellan kolumnerna nu..

Fast jag diggar också Fredriks förslag massvis, men staplat som förut är en bra lösning tills tiden finns. Mer lättöverskådligt.

clindh skrev:
Ok, jag kanske skall ta bort dagens snabbhack och återkomma när vi hunnit med den tjusiga lösning som föreslås här (för det tar betydligt mer tid att fixa)

Låt den ligga så länge... det stör inte så man håller på att gå i bitar. Säg till om du vill ha DHTML-hjälp. Jag bidrar gärna med mina kunskaper.

Jag förstår faktiskt inte vad vitsen med listan över de medlemmas som senast givit mig en kommentar, det ser jag ju ändå direkt i min lista över kommentarer. Den känns helt onödig tycker jag.

CandyStore skrev:
Jag förstår faktiskt inte vad vitsen med listan över de medlemmas som senast givit mig en kommentar, det ser jag ju ändå direkt i min lista över kommentarer. Den känns helt onödig tycker jag.

Nej vilken som senast gav kommentar är ju inte så intressant

Tycker förändringen är till det bättre. Som innovatör får man alltid räkna med protester från folk som upplever det negativt så fort förändringar sker, oavsett vad det gäller...

Jag vill bara uppmärksamma att jag inte postade för att gnälla.... bara för att hjälpa christer på traven. Såg att sidan hade tre olika utseenden innan den ser ut som den gör just nu... verkade som han inte riktigt kunde bestämma sig för hur det skulle vara.

Jag jobbar själv med webdesign och programmering och tyckte då att jag kanske kunde hjälpa till.
För skall man dra det hårt är "din sida" alldeles för rörig.

Men kodkillen kommer nog på nåt bra snart :)

ph0tech skrev:

För skall man dra det hårt är "din sida" alldeles för rörig.
Fast det blev bättre med rubrikerna på två rader så orden inte gick ihop i kolumnerna:) Men visst tycker jag också att det blev lite rörigt och det säger inte jag heller för att klaga eller jävlas.

Men ju mer information dess då svårare att överblicka. Jag önskar därför bort senaste som kommenterat eftersom det redan finns i kommentarlistan, men så är jag nog äkta minimalist (bortsett från garderoben då,) och särskilt när det gäller överskådlighet på webben.

I övrigt tycker jag resten av informationen är bra att ha, men fortfarande skulle det i mina ögon se renare och väldigt mycket mer överskådligt ut i en kolumn och inte två.

Gillar Fredriks förslag skarpt, det vore kanon att få så mycket info på ett så enkelt sätt (utan att behöva klicka sig bort och fram i 5 minuter...).

Annars skulle jag i alla fall vilja se att man fick reda på vem som sett på vilken bild senast (modifiera dagens lista över senast betittade bilder alltså, så att man ser vem som sett på vilken bild istället för som idag att "dessa personer har sett på dessa bilder" utan att man får reda på vilka som hör ihop så att säga).

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto