ANNONS
Annons

Problem med D70, lämna in den?

Produkter
(logga in för att koppla)

EnbersBuskE

Aktiv medlem
Tja, jag har nyligen skaffat en D70 och är väldigt imponerad av det mesta, dock har jag stött på ett problem.

2 gånger har någonting blivit fel vid exponeringen, kameran låter inte "klack-klack" (spegeluppfällningen) som den brukar, utan bara "klack". På displayen står det därefter "err" och sökaren är helt svart.

Tar man en bild till efter detta hoppar kameran igång igen och man kan efter detta fortsätta som vanligt, och detta har endast hänt 2 gånger med ca 5 bilders mellanrum, och nu har det inte hänt på ca 150 bilder. Min gissning är att spegeln på något vis fastnar i uppfällt läge. Kan detta på något vis bero på fel i användningen från min sida?

Frågan är om detta är någonting att vara orolig för? Ska man lämna in sin sprillans nya kamera och få vänta i flera veckor, eller har jag rätt att få byta den rakt av kanske?

/Orolig

Jag hade exakt samma problem med min. Den fungerade ett dygn, sedan började problemet. Åkte in till butiken och bytte den direkt.
Det är möjligtvis inte så att du köpt den på Expert Stormarknad i Uppsala?

Senast ändrad:
Tjena

Den är köpt på expert, men inte i Uppsala utan i Göteborg. Aja, jag får hoppas jag får en ny kamera på en gång, annars byter jag den nog efter sommaren :)

Tyvärr är det sällan du får byta den rakt av. Oftast vill du reproducera felet i affären, skriva en felanmälan och skicka in kameran till Nikon. Det är väldigt ovanligt att du får en utbyteskamera under tiden.

Jag har aldrig haft problemet du beskriver så jag kan inte riktigt säga vad butiken gör i detta specifika fall.

Jag köpte min i Lund.

Tjo, tänkte bara rapportera vad som hänt. Jag har nu fotat minst 300 bilder till utan att problemet uppstått igen, så jag behåller den om det inte händer igen. Jag skulle enligt butiken vara utan den i 6 veckor om jag hade velat lämna in den, sjukt när kameran var köpt 2 dagar tidigare när jag ringde, man borde ju ha rätt att lämna den som typ DOA (Dead On Arrival).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar