Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken bok om PS CS?

Produkter
(logga in för att koppla)

müsli

Avslutat medlemskap
Någon som läst någon av dessa böcker om Photoshop CS och kan rekommendera någon av dem?

- Photoshop CS Bibeln
Författare: Deke Mcclelland
ISBN: 9163608111

- Photoshop CS för digitalfotografer
Författare: Scott Kelby
ISBN: 9163608235

- Allt i en bok Adobe Photoshop CS
Författare: Adobe Creative Team
ISBN: 9163608057

Bilagor

• phshcsbibeln.gif
    phshcsbibeln.gif
    17.3 KB · Visningar: 507
He he, satt precis med samma frågeställning... undrar varför? ;o)

Väntar också med spänning på åsikter i frågan.

Jag gissar att bakgrunden till frågeställningen är samma som orsaken till mitt intresse; jag har fått ett specialerbjudande om att köpa en (eller flera antar jag) av just dessa tre böcker. Därför hade det varit intressant att höra om någon har läst någon av dem.

Annars hade nog i alla fall jag primärt satsat på en engelsk bok, eftersom jag har för vana att köra den engelska versionen av de program jag använder.

alcedo [E.F.S] skrev:
Jag gissar att bakgrunden till frågeställningen är samma som orsaken till mitt intresse; jag har fått ett specialerbjudande om att köpa en (eller flera antar jag) av just dessa tre böcker. Därför hade det varit intressant att höra om någon har läst någon av dem.
Japp, DFS har detta erbjudande till sista augusti.

ohls skrev:
Vad vill du ha en grundläggande bok eller en avancerad? går det med engelsk?
Kommentera gärna även om det är den engelska versionen du läst.

Jag kan rekommendera Scott Kelby's bok " CS for digital photographers" som någon hade bild på ovan. Den har många bra tips och är mycket lättläst. Jag har läst delar av "bibeln" till PS 7, inte CS, men tyckte den var dålig.

H

Den lär bland annat innehålla: "Digitala tekniker för kroppsskulptering". Hur mycket sånt är det och hur mycket matnyttigt för oss mer normalt formade ;-)

Och hur mycket bildmaterial på halvnakna tjejer är det?

Har oxå köpt Adobe Photoshop CS for Photographers
Har inte hunnit läsa hel boken, men halvvägs igenom verkar den ge bra tips om sådant som man har nytta som fotograf.

"Och hur mycket bildmaterial på halvnakna tjejer är det?" undrade Stina
Tyvärr för lite......Har inte hittat någon ännu.

// Conny

CS för digitalfotografer får man för 199:- via tidningen DIGITALFOTO också... har beställt o fick besked idag att den är försenad till 8 juli...

Även jag skulle vilja rekomendera Adobe Photoshop for Photographers, väldigt många bra guider för hur man fixar till fotografier, den kräver dock en viss förkunskap skulle jag tro. Det enda som lite negatvt är författarens tröttsamma försök att varra rolig...

Nytt besked idag... tidigast i slutet av augusti kan boken komma på svenska :-(

Troligen blir den väl ännu senare, annars hade de väl vetat nu, slutet känns nära. Av augusti alltså.

jag gillar scott kelby. han förklarar bra och så gillar jag hans "försök" till att vara rolig, eftersom jag fullkommligt hatar faktaböcker öht.
det känns inte lika trist att plöja igenom en faktabok om den har några små lustigheter att dra på smilbanden åt. ;o)

Jag beställde får några veckor sedan å var lovad leverans i mitten av augusti. Fortfarande står dock min bok som restnoterad...

Men jag har ju Photoshop CS bibeln på svenska att bläddra i så det e lugnt ;)

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar