ANNONS
Annons

Platser i Södra sverige

Produkter
(logga in för att koppla)

Greve Nickon

Aktiv medlem
Hej!
Jag har tänkt ägna lite tid i sommar åt att ta porträttbilder och modelbilder på lite folk i min omgivning. Ni som har sett mina bilder på Linda i den gamla övergivna kvarnen vet att jag tycker om lite "udda" ställen för sådanna bilder så att modellen inte ser ut att passa in. Det är inte en så orginell ide men jag gillar det.

Min fråga är om ni har lust att dela med er utav ställen man kan vara på utan att bli bortkörd av någon grinig mäniska som tycker att man stör, utan man kan jobba i lugn och ro.

Det jag är ute efter är framför allt gamla hus, ruiner från borgar, kyrkor, m.m. som man kan använda som bakgrund/miljö, eventuellt också vara inne och plåta i. Men åkså om det bara finns en liten bit av en vägg eller en murstock eller liknande så kan det vara intresant.

Dom områden so jag kommer att åka runt i i sommar är framför allt Skåne, främst kring Lund där jag bor. Blekinge, mest östra delen. Öland, mest södra. Växjö med omnejd.
Jag kör hellst inte mer än 10 mil enkel resa eftersom jag vill kunna åka dit, plåta och åka hem på en dag.

Tips med en lite vägbeskrivning tas tacksamt emot. Förhoppningsvis så kommer jag att ha en sammling bilder att visa efter sommaren då jag i så fall planerar att uppgradera mitt medlemskap så att det får plats.

Tacksam för alla förslag

Greve Nickon

Hamnområdet i Malmö.

Ibland åker jag dit bara för att njuta av atmosfären.
Rost, plåt, båtar, skjul, betong mm.

Tack!
Det låter som ett bra allternativ. Finns det inga andra ställen? Jag menar det rör sig om södra skåne, hela Blekinge, södra eller hela Öland och södra småland. Det är ju ingen liten landyta som saknar historia ditrekt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar