Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Typsnittet på fotosidan?
- Trådstartare ohls
- Start datum
Fotosidan redaktion 2
Aktiv medlem
Typsnittet är väl detsamma, men radavståndet i foruminläggen är större och "luftigare". Eller? :0)
Johan Ringblom
Aktiv medlem
Ja
Falkögon!
10p till Jessica! Just det, jag smög in en generell ändring i radavståndet för att få luftigare textmassor främst i artiklar och andra dokument. Vi kommer gå igenom och justera så det blir optimalt typograferat i listor, forum o.s.v också framöver..
mvh
erik leonsson
10p till Jessica! Just det, jag smög in en generell ändring i radavståndet för att få luftigare textmassor främst i artiklar och andra dokument. Vi kommer gå igenom och justera så det blir optimalt typograferat i listor, forum o.s.v också framöver..
mvh
erik leonsson
kaw
Aktiv medlem
Men nu blev väl avståndet lite för stort här i forumet - är det verkligen så att ett vant öga anser att läsbarheten ökade?erik skrev:
Vi kommer gå igenom och justera så det blir optimalt typograferat i listor, forum o.s.v också framöver..
kaw
Aktiv medlem
Jag har ingen lust att vänja mig till något som jag inte förstår vitsen med. Det finns ju en anledning till att "normalt radavstånd" följer en viss standard.Jeppe skrev:
Nåja.. man vänjer väl sig
bjornt
Aktiv medlem
kaw skrev:
Jag har ingen lust att vänja mig till något som jag inte förstår vitsen med. Det finns ju en anledning till att "normalt radavstånd" följer en viss standard.
HÅLLER MED! Måste ni ändra radavståndet?
Fotosidan redaktion 2
Aktiv medlem
Re: Falkögon!
Yes! Mina kurser i typografi har lönat sig!
Jag tycker att det blev behagligare och lättare att läsa de längre inläggen i forumet nu. Och det är juh bara bra!
erik skrev:
10p till Jessica! Just det, jag smög in en generell ändring i radavståndet för att få luftigare textmassor främst i artiklar och andra dokument
Yes! Mina kurser i typografi har lönat sig!
Jag tycker att det blev behagligare och lättare att läsa de längre inläggen i forumet nu. Och det är juh bara bra!
I forumet har fonten en något mindre strolek än på resten av sajten, och det gör att radavståndet kan bli lite för stort här. Men vi kollar på det. Helst vill jag att det skall vara samma stl som resten av sajten så att det känns homogent. Om inte det funkar så drar vi ner radavståndet något i forumet.
Re: Falkögon!
Ja.. som jag sa så kommer det en ändring framöver. Vi är på G med redesign och det kommer komma i samma vända.
erik skrev:
Vi kommer gå igenom och justera så det blir optimalt typograferat i listor, forum o.s.v också framöver..
Ja.. som jag sa så kommer det en ändring framöver. Vi är på G med redesign och det kommer komma i samma vända.
bjanha
Aktiv medlem
Då får man hålla tummarna då. Varför inte sätta avståndet som en parameter i ens egen inställningar?
Forumet är väl den del som de flesta tillbringar minst 90% av tiden på fotosidan och då får väl sådana här ändringar anses kritiska. Personligen finner jag det nya radavståndet ihop med denna lilla typsnittstorlek (verdana, font size=1) vidrigt. Tidigare radavstånd kändes väldigt behagligt för ögat.
/bjanha "det var bättre förr"
Forumet är väl den del som de flesta tillbringar minst 90% av tiden på fotosidan och då får väl sådana här ändringar anses kritiska. Personligen finner jag det nya radavståndet ihop med denna lilla typsnittstorlek (verdana, font size=1) vidrigt. Tidigare radavstånd kändes väldigt behagligt för ögat.
/bjanha "det var bättre förr"