Advertisement

Annons

Typsnittet på fotosidan?

Produkter
(logga in för att koppla)
Konstigt - måste vara ett misstag, eller kan någon tycka det blir mer lättläst nu. Jag tycker det motsatta.

Falkögon!

10p till Jessica! Just det, jag smög in en generell ändring i radavståndet för att få luftigare textmassor främst i artiklar och andra dokument. Vi kommer gå igenom och justera så det blir optimalt typograferat i listor, forum o.s.v också framöver..

mvh

erik leonsson

erik skrev:
Vi kommer gå igenom och justera så det blir optimalt typograferat i listor, forum o.s.v också framöver..
Men nu blev väl avståndet lite för stort här i forumet - är det verkligen så att ett vant öga anser att läsbarheten ökade?

Re: Falkögon!

erik skrev:
10p till Jessica! Just det, jag smög in en generell ändring i radavståndet för att få luftigare textmassor främst i artiklar och andra dokument

Yes! Mina kurser i typografi har lönat sig!

Jag tycker att det blev behagligare och lättare att läsa de längre inläggen i forumet nu. Och det är juh bara bra!

I forumet har fonten en något mindre strolek än på resten av sajten, och det gör att radavståndet kan bli lite för stort här. Men vi kollar på det. Helst vill jag att det skall vara samma stl som resten av sajten så att det känns homogent. Om inte det funkar så drar vi ner radavståndet något i forumet.

Trevligt. Det är just forumet som blivit svårare att läsa, tycker jag. På övriga siten fungerar det nya radavståndet bra.

Re: Falkögon!

erik skrev:
Vi kommer gå igenom och justera så det blir optimalt typograferat i listor, forum o.s.v också framöver..

Ja.. som jag sa så kommer det en ändring framöver. Vi är på G med redesign och det kommer komma i samma vända.

Då får man hålla tummarna då. Varför inte sätta avståndet som en parameter i ens egen inställningar?
Forumet är väl den del som de flesta tillbringar minst 90% av tiden på fotosidan och då får väl sådana här ändringar anses kritiska. Personligen finner jag det nya radavståndet ihop med denna lilla typsnittstorlek (verdana, font size=1) vidrigt. Tidigare radavstånd kändes väldigt behagligt för ögat.

/bjanha "det var bättre förr" :)

Än en gång, radavståndet kommer tas ner i forumen alternativt en ökning i graden.. jag är helt överens om att den är för luftig nu.

over and out

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar