Annons

50 Bilder...

Produkter
(logga in för att koppla)

swede

Aktiv medlem
Hej!

Jag har sänt en mail till Fotosidan om varfør man inte kan ladda upp mer än 50 bilder. Har ej fått ett svar ännu, så jag provar i forumet istället.

Varför existerar det överhuvudtaget ett tak på hur många bilder man kan ladda upp?

Det är ju lite dumt att välja bort några bilder för nya, speciellt om dessa har fått kommentarer. Jag har svårt att göra det. Det kommer ständigt nya medlemmar, och då har dem inte möjligheten att se mina "gamla" bilder. Nej, jag vill att ni ändrar på detta. Och att ni dessutom kan tillföra hur många bilder en medlem har laddat upp till er topplista och statistik.

Kan ni komma med några synpunkter på detta.

ps. Förstår ej hur några här inne på denna sida som kan jämföra fotosidan med photo.net! Denna sida är så mycket mer...

Hilsen Peter

Varför existerar det överhuvudtaget ett tak på hur många bilder man kan ladda upp?
Vet inte, men en orsak kanske är serverutrymme? 4000 medlemmar (och fler blir vi) som laddar bilder obegränsat tar plats....
ps. Förstår ej hur några här inne på denna sida som kan jämföra fotosidan med photo.net! Denna sida är så mycket mer...
Jag har bara varit inne i den väldigt lite, den är design- och layoutmässigt en katastrof jämfört med fotosidan.se...

Hej Calle!

Nu är det sådan, att det inte är så attans många som har kommit upp på dem där 50..Och jag tycker att en funktion att komma upp på dem där 100 skulle väl vara unnat för oss aktiva "fotosidare".

Eller vad tycker du?

Hilsen Peter

Nu är det sådan, att det inte är så attans många som har kommit upp på dem där 50..
Nä, det är sant...Men ändå. Om fotosidan lever vidare i , säg 5-10 år, så blir det väldans många bilder som tar mycket plats. Då är det frågan om David o c/o ska betala för nya servrar o hårddiskar? Eller ska vi skramla till ett par nya? För många meg blir det efter ett tag...
Sen vet jag inte om jag har 100 bilder som jag tycker är värda att visa, men det är ju en annan femma...!

Hej Calle!

Så det du siar om, är att den här sidan kanske kommer att bli en betalsida??

Ve och fasa om så är fallet.

Men en engångsumma på 100 riksdaler och därefter ett livslångt medlemskap hade jag kunnat tänka mig. Med 4000 medlemmar blir det 400000...Efter att svenska staten har tagit sin del, så blir det ju pengar över till en RIKTIGT stor server!

Hilsen Peter

Ett alternativ är ju att man betalar för utrymmet utöver de 50 bilderna som är gratir. Jag skulle gärna betala några hundralappar per år för att kunna ladda upp säg tex 50 bilder till.
För som sagt, det är svårt att välja bort bilder. Dom jag har fått bra betyg på vill jag ha kvar eftersom jag kan få fler bra betyg och det är roligt att läsa alla kommentarerna. Och dom som ingen har kommenterat vägrar jag att ge mig på, utan dom får vara kvar tills jag har fått några kommentarer.

MVH
Greve Nikon:cool:

Bra idé det där om att betala låt säga 200:- /år och få ladda upp 50 bilder till!

Joachim

Halloj.

Så här är det:

1. ngn bergränsning måste vi ha, annars fyller vi servern.
2. begränsningen är ganska generöst satt, med tanke på att det inte är en Portfolio, utan en möjlighet att skapa album med bilder och få kritik på dessa
3. Vi har byggt klart en funktion som kommer att ha en avgift och med vilken du kan ladda upp många fler bilder. Vi kommer att släppa detta inom ngn månad. Till denna funktionen kommer andra smarta funktioner vara kopplade. Vi har inte bestämt årsavgift men vi återkommer.

Vad tros?

Hälsningar
redaktionen

elmfeldt skrev:
3. Vi har byggt klart en funktion som kommer att ha en avgift och med vilken du kan ladda upp många fler bilder. Vi kommer att släppa detta inom ngn månad. Till denna funktionen kommer andra smarta funktioner vara kopplade. Vi har inte bestämt årsavgift men vi återkommer.

Vad tros?

Jag har sett att många medlemmar har protesterat mot eventuella avgifter men personligen tycker jag inte att det är orimligt. Ni, alltså administratörerna, måste lägga ner oerhört mycket arbete på fotosidan och dessutom borde väl utrustningen (servrar etc.) kosta en del. Jag är alltså inte främmande för avgifter så länge de är rimliga! Det vore dock intressant att veta vilka de andra smarta funktionerna är......

Hälsningar
Fredrik

elmfeldt skrev:
Halloj.

Så här är det:

1. ngn bergränsning måste vi ha, annars fyller vi servern.
2. begränsningen är ganska generöst satt, med tanke på att det inte är en Portfolio, utan en möjlighet att skapa album med bilder och få kritik på dessa

Vad tros?

Hälsningar
redaktionen

det låter kanon! :D vill gärna lägga upp fler en 50! även om jag kanske bara har ca 100 bra nu, så lär man väl ta fler hela tiden..och inte vill man ta bort gamla "darlings" även om det heter "kill your darlings" :p

visst, betalar gärna för utökade möjligheter! :cool: mvh/Kim

Sure! De som vill ha extra utrymme kan betala för det, hoppas bara att det inte kommer bli betalsida av alltihop... Stor fördel att sidorna är gratis.

johanh skrev:
Sure! De som vill ha extra utrymme kan betala för det, hoppas bara att det inte kommer bli betalsida av alltihop... Stor fördel att sidorna är gratis.

Tror inte att det är någon risk att det kommer att bli en betalsida av alltihop. I så fall skulle det knappast finnas 4000 medlemmar kvar särskilt länge. Men för vissa tjänster, till exempel extra utrymme, tycker jag att det är helt ok!

Fredrik

Visst, håller med dig. Knappast något som kommer att hända.
Blir spännande att följa utvecklingen.

Någon som hört talas om utrycket
"kill your darlings"?...fast ja ska nog kanske inte yttra mig eftersom jag inte orkat ladda upp några egna bilder så..

_UF0_ skrev:
Någon som hört talas om utrycket
"kill your darlings"?...fast ja ska nog kanske inte yttra mig eftersom jag inte orkat ladda upp några egna bilder så..

om du läser tidigare inlägg så ser du att jag redan skrivit om just "kill your darlings" !

Jag är enig med att 50 bilder är en för klen gräns..men det är inte omöjligt att höja den..
Till att börja med så föreslår jag att bildernas storlek inte får överstiga 600 pix som längsta yta,dessutom ska dom inte överstiga 100 kb..
Att det ligger anmärkningsvärda 14124 bilder på sidan är alldeles för mycket,säkert hälften av dom är bilder som inte håller måttet enligt dom regler som gäller för införandet..
En gräns på 4 bilder/vecka är mitt önskemål.

I en jämförelse med Foto.no så är det 10600 registrerade medlemmar och 8400 inlagda bilder,men av betydligt högre kvalite.Dessutom tillåts bara 3 bilder/vecka..

Att införa en betalfunktion är ett säkert sätt att mista medlemmar ....vem vill betala för att bläddra i familjealbum ?? Vem vill betala för att kommentera bilder som saknar fotografens vilja att förbättra sin bild innan införandet..
Inte jag,iallafall..
mvh/gunte..

gunte skrev:
storlek inte får överstiga 600 pix som längsta yta,dessutom ska dom inte överstiga 100 kb..

ser jag ingen anledning till..du vill ha bra kvalite på bilderna..och så får de bara vara på 100kb? en motsägelse..6oo pixlar? det är ju maxstorleken redan nu (i normalvisningsläge)
bättre då att kunna lägga in två bilder en mindre på kanske 400 pixlar 150kb max, och en större med samma maxtal som nu...det skulle vara perfekt tycker jag.

angånde betalning så gäller det väl bara de som vill ha de extra möjligheterna?

Det går att få utmärkt kvalite på bilder med max 100 kb..ingen av mina överstiger detta..och 600 pix är ju vad man får plats med på skärmen,varför ska man då ha mer..
mvh/gunte..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar