ViktorLee
Medlem
Hej!
Jag ska resa till New York 10 dagar i vår så därför har jag några tankar som jag gärna skulle vilja ha hjälp med:
(Jag har en Canona EOS 30 med ett canon 25-90 mm objektiv samt ett canon 75-300 mm objektiv.)
-Jag tänkte köpa ett vidvinkelsobjektiv i den där
kända fotoaffären i NY. Vilket rekommenderas? Tänkte lägga en 3000 kr ca..Gärna mindre
- Vilka filter rekommenderas att använda utomhus, inomhus, på kvällen etc..
-Hur hanterar jag det där med filmer när jag reser?
-Ska jag köpa filmen där eller ska jag ta med?
-Vilket märke på film rekommenderas? (Jag vill enbart använda mig av negativ film. Både färg och svartvitt. Har mest testat Fuji men Kodak har ju släppt en ny variant nu va?!? "HD nåt..")
-Vill gärna kunna förstora en del bilder.. Vilken
negativ film har finast korn? (Både färg/svartvitt)
-När jag åker hem; Ska jag framkalla filmen i NY eller hemma?
-Scannrarna på flygplatsen hur starka är dem?
-Dessutom mottages gärna tips och idéer på bra och fina platser! Har läst en del gamla trådar oxo.. Mycket skoj!!
Mvh Viktor
Jag ska resa till New York 10 dagar i vår så därför har jag några tankar som jag gärna skulle vilja ha hjälp med:
(Jag har en Canona EOS 30 med ett canon 25-90 mm objektiv samt ett canon 75-300 mm objektiv.)
-Jag tänkte köpa ett vidvinkelsobjektiv i den där
kända fotoaffären i NY. Vilket rekommenderas? Tänkte lägga en 3000 kr ca..Gärna mindre
- Vilka filter rekommenderas att använda utomhus, inomhus, på kvällen etc..
-Hur hanterar jag det där med filmer när jag reser?
-Ska jag köpa filmen där eller ska jag ta med?
-Vilket märke på film rekommenderas? (Jag vill enbart använda mig av negativ film. Både färg och svartvitt. Har mest testat Fuji men Kodak har ju släppt en ny variant nu va?!? "HD nåt..")
-Vill gärna kunna förstora en del bilder.. Vilken
negativ film har finast korn? (Både färg/svartvitt)
-När jag åker hem; Ska jag framkalla filmen i NY eller hemma?
-Scannrarna på flygplatsen hur starka är dem?
-Dessutom mottages gärna tips och idéer på bra och fina platser! Har läst en del gamla trådar oxo.. Mycket skoj!!
Mvh Viktor