Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Alt. Batterier till EOS 300D?

Produkter
(logga in för att koppla)

R_Aalto

Aktiv medlem
Har letat men gissar att frågan varit på tapeten tidigare...?

Jag jagar ett alt. till Canons originalbatteri för min EOS 300D. Originalbatteriet är hutlöst dyrt och det finns ett gäng alternativ i USA, men vill helst slippa betälla därifrån!

Någon som har ett tips på svensk återförsäljare och som kanske också kan tipsa om fabrikat och/eller har erfarenhet av ngn av dessa!?

Ta en koll på t.ex.

http://www.batteryvalues.com/modelselect.asp?Model=1427087#Accessories


/Rolle
 

Bilagor

  • canon_banner.gif
    canon_banner.gif
    9.3 KB · Visningar: 352
http://zebramedia.biz/default.php?cPath=65_99_100

Här finns batterier som passar en massa canonkameror. De två översta passar D30, D60, 10D och jag antar att det är samma för 300D. Har beställt av zebramedia och det var inga problem, gick snabbt och smärtfritt. Har en beställning på G nu som ligger på ett liknande batteri fast till Nikon D100.
 
batteri..

Eftersom vad jag kan se så använder 300D samma BP-511 som 10D, så finns det många alterantiv till originalbatteri.

Kjell & Company har. www.digitalnytt.com har(har själv beställt där).

Finns ganska många alternativ i sverige som är mycket billigare än Canon-original.

Bara att kolla runt.
 
Otroligt att Zebramedia bara tar 167:- för BP-511 när t.ex. www.alfadigi.com tar 899:-

Antagligen piratgrejor hos zebra eftersom det inte finns tryck på zebras batterier medan alfa har canon orginal tryck på sina.
Sen står det att zebras bp-511 är på 1200mAH medans alfas bp-511 är på 1100mAH.
Framgår dock ej från zebras sida om det är Litium Ion batterier som canons orginal är, fördel att mankan ladda som man vill, asså batteriet behöver inte laddas ur eller ta slut innan man lägger det på laddaren.
 
Jag var lite skeptisk till ett 1400mAH BP-511 för 206kr!!!Men jag köpte ett och jag kan bara instämma, det funkar kanon!
 
Det har talats en del om dessa piratbatteier och vissa hävdar att de faktsikt har sämre kapacitet än Canons orginal, trots att de är märkta högre.
 
Låter bra.. hehe.. Är nöjd fast att jag lade några hundra mer på ett extra orginal.

Tror att det kan bli osäkert med garanti om det visar sig att man kör med piratbatterier osse.. asså om det händer nått med det elektriska i kameran?? Eller?? Är det inte så att för att full garanti ska gälla så ska bara orginaldelar användas?
 
Ja nåt borde det ju skilja när det kostar 400% mer!Är det nån som har testat ZebraMedias batteri jämfört med original?
 
Jeppe skrev:
Det har talats en del om dessa piratbatteier och vissa hävdar att de faktsikt har sämre kapacitet än Canons orginal, trots att de är märkta högre.


Jag upplever det iaf som att Zebras piratbatterier på 1400 mAH räcker längre än Canonoriginalen.
 
Hur i h-e ska nån kunna bevisa vad man använt för batteri, det är ju bara att stoppa i originalbatteriet när man lämnar in kameran eller?
 
Det är kanske som med bilreservdelar. Canon original batterier är tillverkade av en firma som även lägger batterierna i en annan förpackning som det står Varta eller något annat på.
 
Ok,

Misstänkte väl att det fanns bra alternativ. Har lagt en beställning på Zebra.

Tack för alla svar!


/R
 

Bilagor

  • canon_banner.gif
    canon_banner.gif
    9.3 KB · Visningar: 129
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.