Delta
Ny medlem
Har en Nikon D50 med tillhörande 18-55 objektiv (som följde med kameran). Fotograferar rätt mycket hundar under tävling/träning vilker gör att det inte alltid går att komma nära, det blir då också mest på hundar i action. Har nu läst och tittat runt en del och funderar på ett Nikon AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED tror ni det skulle passa? Kanske ska tillägga att jag mest fotografera utomhus, men det är ju inte alltid som solen skiner.
Har även planer på att senare byta ut 18-55 objektivet, då den yngsta hunden som valp passade på att "smaka" lite på det, fungerar iofs fortfarande men byte kommer att ske. Om jag nu köper ovan nämnda objektiv så undrar jag då vilket ni skulle rekommendera som komplement (prisklass ej över 6000:-......gärna billigare).Eller har ni några bättre förslag så tas de tacksamt emot av en glad amatör!
Har även planer på att senare byta ut 18-55 objektivet, då den yngsta hunden som valp passade på att "smaka" lite på det, fungerar iofs fortfarande men byte kommer att ske. Om jag nu köper ovan nämnda objektiv så undrar jag då vilket ni skulle rekommendera som komplement (prisklass ej över 6000:-......gärna billigare).Eller har ni några bättre förslag så tas de tacksamt emot av en glad amatör!