ANNONS
Annons

A Better Bounce Card

Produkter
(logga in för att koppla)

PatrikAdolfsson

Aktiv medlem
Efter att ha tittat på http://www.abetterbouncecard.com/ filmen så bestämde jag mig för att prova bygga denna själv. Jag gick till Panduro och hittade Dekorgummmi.

Resultatet var över all förväntan Riktigt riktigt riktigt bra :D
Fick ut 6st "a better bounce card " på ett ark för 15kr Sweet! Sätter fast det hela med ett Kardborreband. Se bilder:

Testet jag gjorde:
- Canon EOS 5D
- Canon Speedlight 550EX

#1 Blixt rakt i ansiktet
001.jpg


#2 Blixt i taket
002.jpg


#3 I taket med "A better bounce card"
003.jpg


#4 Sitter fast med ett kardborreband
004.jpg


5# Tokbilligt att få ut 6st för ett pris av 15kr.. (En sitter på blixten)
005.jpg


#6 Slutresultat om jag skulle retuscherat bilden :D
006.jpg



Jag är nöjd efter mitt lilla test :D Ska testa 'live' också.

-Patrik
 
Senast ändrad:
Tack för tipset Patrik, såg själv filmen via dpreview men undrade just var man kan få tag i materialet men nu vet jag ju :). mvh/Kalle
 
Ser ju okey ut!
Tittade på den/dom filmerna vid ett tidigare tillfälle och har som hastigast provat, har dock
inga bilder fn.
Enda jag inte riktigt gillar är pappret's förmåga
att inte vara så styvt som önskat, får utvärdera
metoden grundligare.
Kan tillägga att jag använt gummisnodd istället för
kardborrband...
 
Ska nog leta reda på sånt där Dekorgummi.

Annars så provade jag att ta en vanlig vit A4, klippte lite och fäste med gummisnodd.

Funkade över förväntan.
 
Jag har testat

Jag såg också den där filmen för att tag sedan men förstog aldrig viklet gummi material han menade. Sen rann det ut i sanden och blev aldirg av att ta tag i.

Såg den här tråden och stack till Panduro bums.

Vilket resultat!
 

Bilagor

  • _mg_8067-02.jpg
    _mg_8067-02.jpg
    78.9 KB · Visningar: 2,849
Hmmm... Undrar om det kan bli någon bra effekt av att använda färgat dekorgummi?

T ex gult eller ljusblått.

Får nog ta och kravla mig ner till Panduro och köpa för test :)


//TH
 
seitoho skrev:
Det som dom använde i instruktionen är ett "gummi" material, lite som väldigt tunnt liggunderlag.
Finns på Panduro och heter dekorgummi. http://www.pandurohobby.se/order/ProductServlet?cmd=detail&aid=179101

Mjuk och enkelt att jobba med, finns i många fäger.


//Tomas

Tack för tipset ska till panduro immorn och köpa ska bara lura av mossan 20 spänn. Fotogrejer kan hon aldrig köpa till mig men jag ska säga att jag ska ha det till något annat.
 
Robin Gyllander skrev:
Tack för tipset ska till panduro immorn och köpa ska bara lura av mossan 20 spänn. Fotogrejer kan hon aldrig köpa till mig men jag ska säga att jag ska ha det till något annat.

javisst.. bra idé
säg att du ska ha den för att kunna snorta kokain mer hygieniskt.
 
seitoho skrev:
Hmmm... Undrar om det kan bli någon bra effekt av att använda färgat dekorgummi?

T ex gult eller ljusblått.


//TH

Jag köpte en vit och en hudfärgad. Vitt fukade bra men av hudfärgad blev lite för mycket "solbränna". Kan kanske användas när man vill ha kraftig varmton t ex för att kompensera vinterbilder utomhus i snön. Får testa om vi får någon vinter i skåne.

M V H Peter
 
Gulaktigt borde funka bra inomhus om man ställer in blixten på tungsten (lampa) och använder blixten till enbart upplättning. Dvs använda mycket av det befintliga ljuset.
 
Robin Gyllander skrev:
Tack för tipset ska till panduro immorn och köpa ska bara lura av mossan 20 spänn. Fotogrejer kan hon aldrig köpa till mig men jag ska säga att jag ska ha det till något annat.
Det tog dom bara 5 veckor att få hem det men de lovade ne vecka så nu fick jag 2 ark helt gratis.
Vilka dimensioner ska man ha på gummit?
Har en 430EX
 
Tja jag använde nog ca 70% av arket, men du kna ju prova med ett vanligt kopieringspapper först. För att prova fram en modell.
 
För er med 430EX så ska ni ha 16,5X19,5 cm han i videon tänker ju inte på oss fattiga som inte har råd med 580EX :'( snyft.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.