Annons

Ny A700 med 18-55SAM

Produkter
(logga in för att koppla)

avlustat_medlemskap180119

Avslutat medlemskap
hej alla!

En liten udda fråga.
Är Sony A700 helt död på marknaden idag?

Alltså, om mn har en splitterny A700 med garanti och allt och säljer den med ett 18-55SAM, finns det någon möjlighet att kunna sälja den överhuvudtaget relativt snabbt och vad skulle priset kunna hamna på?

Är det möjligt att sälja denna kombo för 5000 kr?
Vilken marknad, fotosidan.se, Tradera eller blocket?

Väldigt tacksam för svar som stämmer med verkligheten.

/Mats

hej alla!

En liten udda fråga.
Är Sony A700 helt död på marknaden idag?

Alltså, om mn har en splitterny A700 med garanti och allt och säljer den med ett 18-55SAM, finns det någon möjlighet att kunna sälja den överhuvudtaget relativt snabbt och vad skulle priset kunna hamna på?

Är det möjligt att sälja denna kombo för 5000 kr?
Vilken marknad, fotosidan.se, Tradera eller blocket?

Väldigt tacksam för svar som stämmer med verkligheten.

/Mats

Det finns hos Expert i Örebro för 8800kr
//Leif

Det finns hos Expert i Örebro för 8800kr
//Leif

A700 med 18-55SAM?
Säljer dom några då?

Anledningen till att jag frågar är att jag hittat ett nytt kit med A700 och Sony 16-105 för 7500 kr. Det är objektivet jag är ute efter så jag tänkte sälja iväg kameran tillsammans med mitt kitobjektiv 18-55SAM som jag inte använder.

Men om det inte finns nån som vill köpa en A700 alls idag så blir jag sittandes med den och det vill jag inte.

Klart, jag kan ju alltid sätta ut annonsen först och om någon nappar så kan jag skynda mig iväg och köpa kitet. Tror inte risken är så stor att det försvinner under tiden.

Vad är ett lämpligt pris om man vill få iväg det snabbt?

/Mats

5K låter väl rimligt men ändå inte helt lättsålt. Det verkar vara en fin kamera som lirar i samma liga som EOS 50D och Nikon D90/D300. Det krävs att köparen är insatt i Sony's prylar och söker just A700's robusta egenskaperna (framför A580's finare sensor). Fotosidan och Blocket, samtidigt, är vad jag brukar använda.

5K låter väl rimligt men ändå inte helt lättsålt. Det verkar vara en fin kamera som lirar i samma liga som EOS 50D och Nikon D90/D300. Det krävs att köparen är insatt i Sony's prylar och söker just A700's robusta egenskaperna (framför A580's finare sensor). Fotosidan och Blocket, samtidigt, är vad jag brukar använda.

Exakt.
Tyvärr så måste man välja då man inte kan få både och med Sony-systemet. Personligen väljer jag den bättre bildkvalitén, men vet att andra inte tänker lika. Risken är bara att marknaden är ytterst liten och det blir svårsålt oavsett hur lockande priset är.

/Mats

A700 med 18-55SAM?
Säljer dom några då?

Anledningen till att jag frågar är att jag hittat ett nytt kit med A700 och Sony 16-105 för 7500 kr. Det är objektivet jag är ute efter så jag tänkte sälja iväg kameran tillsammans med mitt kitobjektiv 18-55SAM som jag inte använder.

Men om det inte finns nån som vill köpa en A700 alls idag så blir jag sittandes med den och det vill jag inte.

Klart, jag kan ju alltid sätta ut annonsen först och om någon nappar så kan jag skynda mig iväg och köpa kitet. Tror inte risken är så stor att det försvinner under tiden.

Vad är ett lämpligt pris om man vill få iväg det snabbt?

/Mats

Låter som en omväg om det är objektivet man är ute efter. Tror inte en A700 är lättsåld idag hur bra den än är rent objektivt. Sony är trots allt lite utanför huvudfåran även de nya modellerna och en så gammal modell som A700 är långt utanför huvudfåran där nya köpare rör sig. Risken är nog mycket stor att det blir svårsålt. Jag skulle inte gjort det i alla fall så mycket kan jag säga men det är en helt annan sak med dig Mats t.ex. för du är en djävel på att köpa och sälja så vem vet men det kan ta ett tag att hitta rätt köpare. Ska det ske så ska det väl ske nu innan en A700-ersättare dyker upp. Sen kommer marknaden att se ett antal till som försöker bli av med sina A700 på kort tid. Det finns ju trots allt en del som sitter där med sina A700 och väntar tålmodigt fortfarande.

Ähh använd den som backup hus ;) annars sälj den för 4k eller högstbjudande

jo, det var det jag tänkte, att sälja den för 4k eller så.
Då får jag ett sprillans 16-105 för 3500 kr, vilket är bra. Billigaste för det nytt är 5000 kr. på pixmania.

Kruxet är bara, får jag 4000 för kameran inom rimlig tid?

Fick för mig att det kanske skulle vara möjligt att sälja den med mitt 18-55 för 5k så blir jag av med det också.

Ska fundera lite till.

Kunde som sagt sätta ut annonsen först och om jag får svar så springer jag iväg och köper kameran (på det hemliga stället ;-) ), men det är inte riktigt seriöst, eller? Skulle kunna råka i trubbel om kameran försvinner från hyllan, men det är inte troligt.

/Mats

Ähhh släng ut en annons på fotosidan om bara huset och sen nämner du att man får ett 18-55 på köpet sen gör du samma på blocket. Skulle inte de hjälpa är det kolla på en lokal fotoklubb;) kanske finns nån som är sugen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar