Annons

Uppgraderat till A850/A900 Ver. 2.00!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har just uppgraderat min A850 till v2.00!

Instruktioner för hur man gör och nedladdning av programvaran finns här!

Hur blev det då? Ja, det blev väl bra, kameran överlevde, och jag är glad bara för det! Jag kan se det nya i menyn och jag har fått en väldigt lång rad för steg vid exponeringskompensation, men jag kan inte säga att jag tycker att övriga förbättringar är sådär övertydliga. Men nu är det gjort i alla fall!

Japp min a900 har oxå fått lite ny mjukvara i dag 8)

Har inte heller hunnit testa så mycket än. Men Af är lite kvickare (framför allt på skruvfokuserade objektiv, altså utan SSM).

Så min 135 Zeiss fokuserar snabbare och säkrare (hur det nu är möjligt). Medans min 24-70 Zeiss är bara aningen snabbare....

Sen är det ju så JÄ*LA bra att man äntligen kan köra o-chipade manuella gluggar i "A"-läge och"P"-läge på denna fantastiska kamera 8)

Kan inte begripa att de inte hade den funktionen med från början, det har ju a700:an tom!!!

Kul att det äntligen kom en ny FW till sist!
 
Japp min a900 har oxå fått lite ny mjukvara i dag 8)

Har inte heller hunnit testa så mycket än. Men Af är lite kvickare (framför allt på skruvfokuserade objektiv, altså utan SSM).

Så min 135 Zeiss fokuserar snabbare och säkrare (hur det nu är möjligt). Medans min 24-70 Zeiss är bara aningen snabbare....

Sen är det ju så JÄ*LA bra att man äntligen kan köra o-chipade manuella gluggar i "A"-läge och"P"-läge på denna fantastiska kamera 8)

Kan inte begripa att de inte hade den funktionen med från början, det har ju a700:an tom!!!

Kul att det äntligen kom en ny FW till sist!

Så upplevde jag också denna lilla uppdatering...liiiite snabbare(knappt märkbart) men hittar rätt/låser fokus snabbare....för mig o mitt fotande kommer jag inte märka nån skillad utan det kommer vara precis som förr...o som sagt dom som har mest glädje av uppdateringen är nog dom som kör objektiv utan chip.

Skulle vara intressant o få höra om det är nån som testat med tele från 200mm och uppåt...om det är nån större märkbar skillnad i AF-hastighet där....vore även intressant o höra från dom som använder AF-C mycket om det blivit nån märkbar skillnad där.
 
Jo, det var ju rätt smärtfritt.

Läste dokumentationen att det skulle ta c:a 10 sek, så när uppgraderingen börjat och sen efter drygt 30 sekunder fortfarande stod att "uppdatering pågår-stäng inte av" så började man bli lite orolig ;-)

Läste mer noga sen och såg att det var omstarten efteråt som skulle ta 10 sek.


/Mats
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.