Danlo
Avslutat medlemskap
Sen jag började med digitalt har mina färgade filter från den analoga svartvita tiden legat o skräpat i en låda..
Frustrationen över att aldrig få till de svartvita bilderna med digitalt har växt och växt tills jag i stort sett gav upp..
Så av en händelse fick jag för mig att pröva.. HA!
Allt skitsnack om att färgade filter inte har någon effekt på digitalt som jag blivit itutad! Fy faan... Grundlurad tilsammans med miljoner andra människor..
Både bilderna är Nef-filer exponerade så att himlen precis inte fräter ut.
Berätta hur man kan göra samma sak i Photoshop eller Capture NX utan mycket arbete och mycket kvalitetsförlust så är jag tacksam.
Visst går det ljusa upp skuggorna, men hur brusigt blir inte det?
Nej, att lägga ihop två olika exponeringar räknas inte, jag vill kunna fota utan stativ.
Nej, Active d-lighting blir absolut inte lika bra.
Nyfiken på hur ni skulle gjort utan filter?
Vänstra bilden är med Röd-filter
Frustrationen över att aldrig få till de svartvita bilderna med digitalt har växt och växt tills jag i stort sett gav upp..
Så av en händelse fick jag för mig att pröva.. HA!
Allt skitsnack om att färgade filter inte har någon effekt på digitalt som jag blivit itutad! Fy faan... Grundlurad tilsammans med miljoner andra människor..
Både bilderna är Nef-filer exponerade så att himlen precis inte fräter ut.
Berätta hur man kan göra samma sak i Photoshop eller Capture NX utan mycket arbete och mycket kvalitetsförlust så är jag tacksam.
Visst går det ljusa upp skuggorna, men hur brusigt blir inte det?
Nej, att lägga ihop två olika exponeringar räknas inte, jag vill kunna fota utan stativ.
Nej, Active d-lighting blir absolut inte lika bra.
Nyfiken på hur ni skulle gjort utan filter?
Vänstra bilden är med Röd-filter