iBoat
Aktiv medlem
...av artikeln som handlade om världens största bild: http://www.fotosidan.se/cldoc/44444.htm
Detta är nog inte Sveriges, kanske inte heller Helsingborgs, men det är i alla fall MIN största bild som någonsin gjorts. Jag hade en ännu större bild på gång, men tyvärr hade jag råkat hoppa över ett steg på 5° i två ställen så den serien gick inte att sy ihop.
Bilden består av 170 bilder och slutfilen motsvarar en sensorstorlek på ca 432 megapixlar. En bra bit kvar till 26 gigapixlar förstås...
www.prepix.se/Hbg_432MP.html
Någon som vet ett bättre sätt än "Zoomify" att displaya bilden? Helskärm hade varit kul.
Fotoutrustning:
• Nikon D3
• Nikkor 70-200/2.8 @ 125 mm
• Stativ
• Panoramahuvud
Program:
• Aperture
• Photoshop CS4
• Tålamod
Dator:
• iMac 27" i5, 8 GB ram
Detta är nog inte Sveriges, kanske inte heller Helsingborgs, men det är i alla fall MIN största bild som någonsin gjorts. Jag hade en ännu större bild på gång, men tyvärr hade jag råkat hoppa över ett steg på 5° i två ställen så den serien gick inte att sy ihop.
Bilden består av 170 bilder och slutfilen motsvarar en sensorstorlek på ca 432 megapixlar. En bra bit kvar till 26 gigapixlar förstås...
www.prepix.se/Hbg_432MP.html
Någon som vet ett bättre sätt än "Zoomify" att displaya bilden? Helskärm hade varit kul.
Fotoutrustning:
• Nikon D3
• Nikkor 70-200/2.8 @ 125 mm
• Stativ
• Panoramahuvud
Program:
• Aperture
• Photoshop CS4
• Tålamod
Dator:
• iMac 27" i5, 8 GB ram