Annons

L-Bracket till D80 som passar Dörr HB-36?

Produkter
(logga in för att koppla)

kneckenbauer

Ny medlem
Hej!

Jag håller på och letar runt lite efter en passande L-bracket eller L-Plate till min D80 som skall passa ihop med min kulled (Dörr HB-36).
Jag hittade RRS BD80-L (http://reallyrightstuff.com/rrs/Itemdesc.asp?ic=BD80-L&eq=BD80L-002&Tp=) som ser ut att kunna passa då infästningen liknar den på min kulled.
Är det någon som äger en sådan som skulle kunna bjuda på lite dimensioner på den eller om ni har några andra alternativa L-Plates som kan passa?

Tackar
/Jonas

RSS följer (som många andra) den gamla Arca-Swiss-standarden. Finns säker att slå upp på nätet... Skenan mot smabbfästet på min L-plate från RSS har 38.1mm i ytterbredd och ungefär 33 mm "inne i spåret" (svårt att mäta med vanligt skjutmått). Om det är ungefär samma mått på Dörr så borde det funka.

Sen tycker man nog det borde gå att hitta ett billigare alternativ än RSS, vet dock inget själv på rak arm. Kirk finns ju också, men det är väl nästan lika dyrt.

Senast ändrad:
Tack så mycket för det snabba svaret och måtten. Kamerafästet från Dörr hade 39mm yttermått och 33mm i spåret så kulleden borde passa perfekt med RRS skenan.
Jag håller med om att RRS är lite väl dyra så jag ska ta å söka efter billigare alternativ. Det kanske finns någon bra kopia från Hong Kong eller nått sånt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar