lars2
Avslutat medlemskap
Jag får error 99 och meddelande att det inte går att ta bilder. Kameran fungerade senare ibland och ibland inte. Numreringen av bilderna blev konstig, senaste bilden kunde hamna mitt i sekvensen (obs tagna bilder inte filnummreringen). Kameran kommer inte ihåg inställning som automatisk sensorrengöring efter att kameran stängts av.
Går till El-Giganten där jag köpt kameran och han som tar emot garantiärendena tyckte jag skulle lämna den direkt till Intervision eftersom de var tvungna att skicka sina Canon-reparationer till Växjö (tror jag det var) och det skulle ta längre tid. (tror nog det mer handlade om att han skulle slippa ett till ärende att packa, hmm)
På Intervision sa de 3 veckor, när man nu ringer efter 3 veckor kanske där är någon som hinner titta på kameran i slutet av veckan. Om det behövs beställas delar så kan det ta ytterligare ett par veckor.
Jag förstår att företaget som servar kan vara underbemannat och att de inte kan trolla fram reparatörer. Men nog är det lite väl lång tid när man inte kan använda kameran under en 1/12 – 1/10 eller mer av den tid man har ordinarie ett års garanti.
Konspirationsteoretikern vaknar och man undrar om de stora företagen som t.ex. Canon pressar priserna på garantiserviceavtalen hårt och som vanligt konsument-garantiärende kommer man på undantag i prioriteringen.
Är det vanligt att det tar lång tid med garantireparationer?
Går till El-Giganten där jag köpt kameran och han som tar emot garantiärendena tyckte jag skulle lämna den direkt till Intervision eftersom de var tvungna att skicka sina Canon-reparationer till Växjö (tror jag det var) och det skulle ta längre tid. (tror nog det mer handlade om att han skulle slippa ett till ärende att packa, hmm)
På Intervision sa de 3 veckor, när man nu ringer efter 3 veckor kanske där är någon som hinner titta på kameran i slutet av veckan. Om det behövs beställas delar så kan det ta ytterligare ett par veckor.
Jag förstår att företaget som servar kan vara underbemannat och att de inte kan trolla fram reparatörer. Men nog är det lite väl lång tid när man inte kan använda kameran under en 1/12 – 1/10 eller mer av den tid man har ordinarie ett års garanti.
Konspirationsteoretikern vaknar och man undrar om de stora företagen som t.ex. Canon pressar priserna på garantiserviceavtalen hårt och som vanligt konsument-garantiärende kommer man på undantag i prioriteringen.
Är det vanligt att det tar lång tid med garantireparationer?