Olsin
Aktiv medlem
Med tanke på att det är sommar och många utsocknes drar sig till Stockholm och de tenderar till att fastna i de klassiska turistfällorna. För att få ut stockholmarna och turisterna på lite äventyr i staden så tänkte jag att man kunde ha en Monopol - utmaning.
Tanken är att vi ska dokumentera en Monopolspelplan med en bild från varje ruta på spelplanen och i rätt ordning. Enkelt men ändå svårt. För er som inte kan spelplanen i huvudet så kommer ordningen, exklusive rutor som inte är platser i Stockholm, här:
För säkerhets skull så bör jag väl nämna att man inte får 4000 kr när man passerar gå och man slipper gå i fängelse mellan Stureplan och Gustav Adolfs torg.
Tanken är att vi ska dokumentera en Monopolspelplan med en bild från varje ruta på spelplanen och i rätt ordning. Enkelt men ändå svårt. För er som inte kan spelplanen i huvudet så kommer ordningen, exklusive rutor som inte är platser i Stockholm, här:
- Västerlånggatan
- Hornsgatan
- Södra Station
- Folkungagatan
- Götgatan
- Ringvägen
- S:t Eriksgatan
- Odengatan
- Valhallavägen
- Östra Station
- Sturegatan
- Karlavägen
- Narvavägen
- Strandvägen
- Kungsträdgårdgatan
- Hamngatan
- Centralstation
- Vasagatan
- Kungsgatan
- Stureplan
- Gustav Adolfs torg
- Drottninggatan
- Diplomatstaden
- Norra Station
- Centrum
- Norrmalmstorg
För säkerhets skull så bör jag väl nämna att man inte får 4000 kr när man passerar gå och man slipper gå i fängelse mellan Stureplan och Gustav Adolfs torg.