ANNONS
Annons

Erfarenheter av köp av objektiv från HK/Ebay?

Produkter
(logga in för att koppla)

F-Forward

Aktiv medlem
Är väldigt sugen på lite nya objektiv och ser att man kan komma relativt billigt undan om man handlar från Hongkong-baserade säljare på Ebay, även om man räknar med tull och moms.
Vad har ni för erfarenheter? Många verkar ju skriva i beskrivningarna att de "gör vad som är möjligt för att slippa beskattning", hur funkar detta i praktiken?
Är det någon speciell speditör man bör använda/undvika?
Brukar det vara problem med att få service på objektiv även om man har internationell garanti?
Några fallgropar man ska undvika?

Tack på förhand,
Tommy

jag har köpt ett 18-200 vr från hk kom på en vecka
så jag är mycket nöjd och jag har inte behövt någon garanti så
hur det fungerar vet jag inte.

Köpte ett Phottix kammergrepp till min 50D ifrån HK just igenom Ebay. Fick hem det väldigt snabbt & välpaketerat. Kommer nog handla mer av dem nån gång.

Jag har köpt en del grejer från HK och det har aldrig varit några problem. Mitt Tamron 90/2,8 köpte jag här, några filter härifrån och jag har tidigare handlat här.

Betalning mha Paypal är snabbt och smidigt. Leveranserna har skett på olika sätt, oftast med posten (rek-brev) och jag tror inte att jag någonsin behövt betala moms . Varorna har varit oerhört väl inslagna, ofta i dubbel bubbelplast och skumgummichips.

Håller du dig till de stora säljarna samt kontrollerar att de har 99%+ nöjda kunder så kan du känna dig ganska trygg. Har själv handlat några objektiv från Hong-Kong, via eBay, utan problem. Normalt hittar det hit på 3-5 dagar om det skickas med UPS/DHL/FedEx. Har du lite tur slipper du dessutom tull/moms och då blir det riktigt billigt!

Har köpt bla Canon 100-400 IS via HK baserade företag utan några som helst problem ca fyra dagars väntan innan den var hemma vid dörren.

Canon EF-S 17-55 f2.8 IS USM för 8 412,91 SEK via ebay

kostar över 11.000kr från sverige nytt

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar