Annons

PS CS4 + Windows 7 => Strul..?

Produkter
(logga in för att koppla)

Per

Aktiv medlem
Jag provkör Windows 7 (RC1 32bit) tillsammans med provapå-versionen av PS CS4 (11.0.1 på svenska) på min nya dator men stöter på problem. Det blir nån slags bugg som gör Spara/Spara som-dialogrutorna korrupta - bl.a. hamnar markören och filnamnet som skrivs in galet (se bild). Det gör också att man inte ser 'default-filnamnet'. Har googlat men hittar ingen som beskrivit liknande problem.

Så, är det någon som stött på samma problem, eller som kör samma kombination med bättre lycka?


Per
 

Bilagor

  • fel.jpg
    fel.jpg
    60.2 KB · Visningar: 909
Jag provkör Windows 7 (RC1 32bit) tillsammans med provapå-versionen av PS CS4 (11.0.1 på svenska) på min nya dator men stöter på problem. Det blir nån slags bugg som gör Spara/Spara som-dialogrutorna korrupta - bl.a. hamnar markören och filnamnet som skrivs in galet (se bild). Det gör också att man inte ser 'default-filnamnet'. Har googlat men hittar ingen som beskrivit liknande problem.

Så, är det någon som stött på samma problem, eller som kör samma kombination med bättre lycka?


Per

Kan du använda programmet ändå är det väl bara att köra. Det verkar ju mest vara en kosmetisk bugg.
 
Kan du använda programmet ändå är det väl bara att köra. Det verkar ju mest vara en kosmetisk bugg.

Ja, i övrigt märker jag inga problem, men sparandet blir faktiskt för trassligt för att det ska vara funkis. Svårt att beskriva helt hur det ter sig, men det är mer än ett kosmetiskt problem.
 
Jag kör också CS4 i Windows 7 RC, och jag har inga problem. Jag kör förvisso W7 64-bitars versionen. Men det ska väl inte ha någon betydelse.
 
Jag kör också CS4 i Windows 7 RC, och jag har inga problem. Jag kör förvisso W7 64-bitars versionen. Men det ska väl inte ha någon betydelse.
Har precis samma problem. Kör win7 64bit med Nvidia GTX260. Kan vara drivisarna för grafikkortet..

Jag har testat både 64 och 32bit versionerna av w7, och på två väldigt olika datorer (min sprillans nya 4-kärniga AMD med Radeon HD4770-grafik och mitt 5 år gamla Intel-baserade mediacenter helt utan grafikkort) men med samma resultat. Skumt...
Jag testade också med den Engelska versionen av PS CS4, men utan skillnad.

Kan det vara det svenska språkpaketet till W7 som spökar - Hasse, använder du det?

Per
 
Sticker in med en liten fråga här, hur ser ni som kör win7 & photoshop på prestandan ? bättre ? sämre ? ej märkbart ?
 
Vore gott att höra att man kommit tillrätta med detta nu när W7 är ute på hyllorna.

Dvs - kör du Windows 7 med svenskt språkpaket (alternativt helsvensk version) och har ett fullt fungerande, svenskt PS CS4?


Per
 
PS CS4 64bit eng och Win7 64bit swe funkar

Jag får inte PS CS4 64-bitars versionen att fungera på svensk Windows 7 64 bitars. Jag kan inte starta programmet utan det avbryts. Jag har lyckats starta 32bitars varianten av PS CS4. Samma problem har jag när jag skall försöka starta LightRoom 2.0. Även här går det bra att installera 64 bitarsversionen men det går inte att starta den. Jag har en ny dator och en ny installation av windows 7 ultimate svensk version.

Är det någon här med tips om vad man kan prova? Jag har initierat ett ärende hos Adobe, får se hur länge de tar på sig att svara och om de har en snabb lösning på problemet.

/Thomas
 
Jag får inte PS CS4 64-bitars versionen att fungera på svensk Windows 7 64 bitars. Jag kan inte starta programmet utan det avbryts. Jag har lyckats starta 32bitars varianten av PS CS4. Samma problem har jag när jag skall försöka starta LightRoom 2.0. Även här går det bra att installera 64 bitarsversionen men det går inte att starta den. Jag har en ny dator och en ny installation av windows 7 ultimate svensk version.



/Thomas

Problemet är identifierat och löst!

I event viewern kunde jag läsa följande:

Faulting application name: Photoshop.exe, version: 11.0.1.0, time stamp: 0x499bfd16
Faulting module name: Pen_Tablet.dll, version: 5.2.0.7, time stamp: 0x4aa6d0cf
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x0000000000006854
Faulting process id: 0x10d0
Faulting application start time: 0x01ca6171c5cb00af
Faulting application path: C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS4 (64 Bit)\Photoshop.exe
Faulting module path: C:\Windows\system32\Pen_Tablet.dll
Report Id: 05004e9c-cd65-11de-be16-00261841fe37

Jag avinstallerade min Wacom Bamboo applikation Pen tablet och vips var problemet löst! Jag har inte hunnit ladda ner någon ny drivrutin för Wacom Bamboo men jag räknar med att det nu finns en frisk variant där ute.

/Thomas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.